5 mln kopii w 4 miesiące – król w uniwersum "Dragon Ball" z nowym rekordem!
Dragon Ball: Sparking! Zero od Bandai Namco zdobył status najszybciej sprzedającej się gry konsolowej w historii całej serii Dragon Ball. W zaledwie cztery miesiące od premiery, w październiku 2024 roku tytuł ten przekroczył magiczną barierę 5 milionów sprzedanych egzemplarzy, pozostawiając w tyle inne hity, jak Dragon Ball Xenoverse 2 i Dragon Ball Z: Kakarot.
Po niemal 20-letniej przerwie fani w końcu otrzymali duchowego następcę kultowej serii Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi. Sparking! Zero to nie tylko powrót do dynamicznych walk, ale również innowacyjne podejście do scenariusza, pozwalającego przeżyć alternatywne wersje historii znanych z popularnych zeszytów mangi czy kultowych animacji Akiry Toriyamy. Dla przykładu, jeżeli kiedykolwiek zastanawialiście się, co by się stało, gdyby Goku osiągnął poziom Super Saiyanina już podczas pierwszego starcia z Vegetą, to odpowiedź możecie łatwo sprawdzić, aranżując taką walkę w najnowszej produkcji Namco Bandai.
Sparking! Zero oddaje w ręce graczy ponad 180 postaci, co czyni go jednym z najbogatszych tytułów w historii serii Dragon Ball. A to dopiero początek! Już w styczniu 2025 roku gra otrzymała pierwszy zestaw DLC - "Hero of Justice" - dodający 11 kolejnych wojowników, w tym Gohana na poziomie Ultimate, Cell Maxa i Piccolo w formie Giganta. Kolejne rozszerzenia są w drodze, a jednym z najciekawszych jest zapowiedź postaci z nowego anime "Dragon Ball Daima", w tym miniaturyzowanego Vegety!
Sukces gry przerósł oczekiwania nawet samych twórców gry. Jak podkreślają analitycy, Dragon Ball: Sparking! Zero to trzeci najlepiej sprzedający się tytuł Bandai Namco w historii - lepsze wyniki zanotowały jedynie Dark Souls 3 i Elden Ring. To nie tylko dowód na niesłabnącą popularność uniwersum Dragon Balla, ale również sygnał, że fani gatunku bijatyk nadal spragnieni są możliwości dynamicznych pojedynków.
Twórcy Dragon Balla: Sparking! Zero nie zamierzają zwalniać tempa. Niedawno gra otrzymała nowy tryb Legendary Warrior Face-Off, wprowadzający dodatkowe wyzwania dla graczy. Biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu, dzięki stałemu wsparciu twórców oraz planowanym dodatkom, tytuł ma szansę podwoić wynik i w ciągu roku od premiery przekroczyć poziom 10 milionów sprzedanych egzemplarzy!
Fani Dragon Balla otrzymali nie tylko godnego następcę Budokai Tenkaichi, ale również jednego z najlepszych przedstawicieli gatunku bijatyk w ostatnich latach. Przed Bandai Namco teraz najtrudniejsze zadanie - spróbować podtrzymać to zainteresowanie! Trzymamy kciuki, żeby się udało.