Reklama

Dark Souls 3 na PC znowu bez trybu multiplayer. Znamy przyczyny

Dark Souls nie ma szczęścia do problemów, które potencjalnie mogą wpływać na bezpieczeństwo graczy.

Po zaledwie czterech tygodniach od momentu kiedy FromSoftware udało się przywrócić działanie multiplayera na pecetach, po miesiącach spędzonych na naprawianiu sporej luki bezpieczeństwa, gra natrafiła na nowe problemy. I znowu trzeba było wyłączyć multiplayer.

Konto Dark Souls na Twitterze potwierdziło, że usługi związane z rozgrywką wieloosobową w Dark Souls 3 znowu będą niedostępne i na bliżej nieokreślony okres. Twórcy gry mówią, że chodzi o “potwierdzony przypadek" jakiegoś problemu, ale nie zdradzili jeszcze żadnych dodatkowych szczegółów.

Reklama

Póki co FromSoftware bada przyczyny problemu i planuje przywrócić działanie serwerów tak szybko, jak to możliwe. Niestety, oznacza to problemy nie tylko dla graczy Dark Souls 3. Debugowanie problemów gry będzie konsumowało moce przerobowe firmy, które miały zostać przeznaczone na doprowadzenie DS 1 i 2 do stanu, w którym w tych grach również będzie można uruchomić funkcje sieciowe. Niestety bowiem, te gry nie zostały jeszcze w odpowiedni sposób zaktualizowane i zabezpieczone po tym, jak na początku roku odkryto problemy w DS 3.

Miejmy nadzieję, że jakakolwiek nie byłaby przyczyna problemu, nie jest on tak poważny jak poprzedni. Przypomnijmy - przed ostatnią aktualizacją wszystkie trzy gry były podatne na ataki z zewnątrz, w których możliwe było zdalne wykonanie potencjalnie groźnego kodu na komputerze innego gracza. Tego typu błędy są szczególnie niebezpieczne, bo w stosunkowo łatwy sposób dają sposobność do ataku bez fizycznego dostępu do naszej maszyny.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy