Marvel Rivals chce wprowadzać nową postać co półtora miesiąca
Bardzo ambitne plany NetEase. W jednym z ostatnich wywiadów reżyser Marvel Rivals zdradził szczegóły na temat modelu sezonowego gry oraz wniosków, jakie twórcy wyciągają z feedbacku graczy.
Marvel Rivals to sukces, jakiego w przestrzeni live-service nie mieliśmy od długiego czasu. Deadlock wzbudził spore zainteresowanie. Palworld oczywiście początkowo biło absolutne rekordy, do których produkcja NetEase nawet się nie zbliżyła. Path of Exile 2 radzi sobie świetnie. Marvel Rivals imponuje jednak nie tylko swoim początkowym sukcesem, ale również faktem, że od ponad miesiąca liczba aktywnych graczy nie tylko nie maleje, ale nawet rośnie.
Niedawna premiera pierwszego sezonu doprowadziła do niemal natychmiastowego rekordu graczy online na Steamie, który przekroczył wtedy 650 tysięcy osób. Gracze szturmem wdarli się na serwery, aby przetestować Invisible Woman, Mister Fantastica i zapoznać się z nowymi mapami, które wzbogaciły popularny live-service. Jak się okazuje, kolejne sezony nie będą tak obszerne jak ten pierwszy, ale nie oznacza to, że NetEase planuje znacząco zwolnić tempo.
Szczegóły na temat modelu sezonowego Marvel Rivals poznaliśmy w wywiadzie Metro z Guangyun Chenem, reżyserem gry. Poinformował on przede wszystkim o długości sezonów oraz planowanych na nie zawartości: "W każdym sezonie będziemy wprowadzać nowe historie sezonowe, nowe mapy i nowych bohaterów. Każdy sezon będzie podzielony na dwie połowy. Długość jednego sezonu to trzy miesiące. W każdej połowie sezonu wprowadzimy nowego bohatera. Chcemy po prostu nadal ulepszać wrażenia z gry i sprawiać, by wszyscy w naszej społeczności cieszyli się z naszej produkcji."
Chen powiedział również, że projektowanie nowych postaci oraz wybieranie tych, które mają trafić do gry, to efekt połączenia doświadczeń deweloperów z feedbackiem graczy: "Wybierając bohaterów, będziemy kierować się ogólnymi wrażeniami z rozgrywki lub motywem, który chcemy stworzyć w każdym sezonie. Zespół uważa, że daje to graczom solidną różnorodność w zakresie taktycznych pojedynków lub składu drużyny. Na koniec, wielki ukłon w stronę naszej społeczności, ponieważ widzieliśmy wiele feedbacku. Gdy patrzymy w przyszłość na kolejne sezony, począwszy od sezonu pierwszego, zdecydowanie będziemy o tym pamiętać przy wprowadzaniu nowych bohaterów i chcielibyśmy upewnić się, że wszyscy czują się wysłuchani i podekscytowani przyszłością gry."
Nie ulega oczywiście wątpliwości, że przy tak dużym zainteresowaniu grą i tak ogromnej marce, jaką jest Marvel, gra NetEase ma duży budżet i ogromne możliwości w kwestii wypuszczania nowej zawartości. Dwie nowe postaci, mapy i sezonowe historie w każdej, dużej aktualizacji to jednak naprawdę mnóstwo contentu, jeśli połączymy to dodatkowo z ograniczonymi czasowo wydarzeniami z okazji wakacji, zimy czy Halloween. Przy tak dużej już liczbie bohaterów w Marvel Rivals, tak częste i obszerne aktualizacje mogą bardzo łatwo stać się obosiecznym mieczem, ponieważ każdy kolejny sezon będzie jeszcze bardziej zwiększał barierę wejścia.