Chernobylite 2 rusza ze zbiórką. Gracze hojnie wspierają polski projekt
Czarnobylska postapokaliptyczna strefa powróci wraz z debiutem gry Chernobylite 2, nad którą czuwa polskie studio The Farm 51. Deweloperzy chcą wprowadzić do świata gry sporą rewolucję, a dopięcie wszystkiego na ostatni guzik związane będzie ze sporymi kosztami. Ruszyła oficjalna zbiórka finansowania na poczet realizacji gry. Projekt można wesprzeć na słynnym Kickstarterze.
W tym roku od premiery oryginalnej odsłony Chernobylite miną cztery lata. To jedna z cenniejszych pozycji z portfolio polskiego gamedevu. W najbliższych miesiącach na rynku zadebiutować ma kolejna część postapokaliptycznych przygód mających miejsce w czarnobylskiej Strefie Wykluczenia.
Chernobylite 2: Exclusion Zone otrzymał już kilka teaserów i zwiastunów, które zdążyły podkręcić apetyty społeczności graczy. Deweloperzy ze studia The Farm 51 zaprezentowali światu pokaz walki, interfejs gry i próbkę scenerii, z którą przyjdzie nam obcować podczas rozgrywki.
Chernobylite 2 jako rasowy RPG wraz ze swoimi mechanikami nieustannej walki, nieliniowej warstwy fabularnej nasączonej mrocznym klimatem postapo z możliwością eksploracji otwartego świata i rozwojem bohaterów oraz możliwością kooperacyjnej zabawy, jawi się na jedną z ciekawszych gamingowych produkcji 2025 roku. W branży tytuł już zdążył otrzymać łatkę swoistego konkurenta STALKER-a 2.
Ambicje twórców z The Farm 51 są naprawdę duże. W serwisie Kickstarter ruszyła właśnie wyczekiwana zbiórka finansowania społecznościowego. Na koncie deweloperów znalazło się już ponad 207 tys. złotych, a kwota ta nieustannie rośnie. Projekt wsparło przeszło 500 darczyńców. Docelowo gliwickie studio wyznaczyło kwotę zbiórki w wysokości zadeklarowanych 405 tys. zł.
Zebrane fundusze pozwolą twórcom zaimplementować tryb pierwszoosobowy w grze. Warto dodać, że Chernobylite 2 względem oryginalnej odsłony wg. pierwotnych założeń miało oferować jedynie perspektywę 3-osobową. Szereg krytycznych komentarzy i sugestii zwróciło uwagę producentów, którzy zadeklarowali wprowadzenie funkcji zmiennej perspektywy w zależności od upodobań i preferencji graczy.