Logo PlayStation 5 z rekordem na Instagramie. Internauci wyśmiewają projekt Sony

​Logo PlayStation 5, które Sony zaprezentowało podczas CES 2020 nieoczekiwanie pobiło branżowy rekord, a także stało się obiektem żartów ze strony społeczności.

Sony zorganizowaną podczas targów CES 2020 konferencją rozczarowało niemałą część swoich fanów, którzy po medialnych spekulacjach liczyli na oficjalną prezentację wyglądu PlayStation 5, a w praktyce stracili kilka godzin snu, ponieważ przedstawiciele japońskiego giganta ograniczyli się jedynie do omówienia kilku znanych już funkcji nowej konsoli oraz ujawnienia loga urządzenia. To ostatnie w żadnym razie niczym się nie wyróżnia (nie licząc cyfry pięć w nazwie) wkomponowując się w dotychczasowy styl popularnej marki.

Mimo tego wspomniana grafika zdołała ustanowić na Instagramie nowy gamingowy rekord zbierając zaraz po prezentacji ponad 5 milionów serduszek, jak również 136 tysięcy komentarzy. Tym samym przebija to dokonanie postu zapowiadającego crossover Avengersów i Fortnite, który dostała przeszło 2 mln like'ów.

Reklama

Co ciekawe dodana przez Sony grafika przebija także prezentację konkurencyjnego Xbox Series X, który zebrał w serwisie społecznościowym około milion polubień w dwa dni. Sam profil PlayStation na Instagramie posiada 22,2 mln obserwujących i jest to lepszy wynik względem Xboksa mającego 9,9 mln śledzących go użytkowników.

Mimo braku konkretów Sony w pewnym sensie odniosło spektakularny sukces. Natomiast samo logo bardzo szybko stało się obiektem żartów ze strony internautów oraz bohaterem memów.

W jednej z przeróbek grafika stylem przypomina tą znaną z pierwszej wersji PlayStation 3 z kolei inna osoba dodała przy nazwie cyferki oznaczające następców PS5, czyli PlayStation 6, PlayStation 7, PlayStation 8 czy PlayStation 9. Nawiązuje to do faktu, że mimo upływu czasu logo pozostaje i pozostanie praktycznie identyczne.

Teraz do wizji odnośnie powstania projektu odniósł się przedstawiciel japońskiego przedsiębiorstwa. Prezes i dyrektor generalny firmy, Jim Ryan przyznał, iż głównym założeniem była chęć opracowania rozpoznawalnego loga, które będzie kojarzone przez światową społeczność.

Ponadto ważne było zachowanie poczucia jednolitości produktów sygnowanych przez PlayStation w efekcie każdy, kto spojrzy na grafikę powinien odebrać ją pozytywnie i skojarzyć właśnie z serią konsol.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama