Korzystasz z Windowsa 11? Możesz mieć niższą wydajność i płynność w grach
Jeśli jesteście użytkownikami systemu operacyjnego Windows 11 w wersji 22H2, to od pewnego czasu możecie odczuwać problemy związane z niższą płynnością w niektórych grach wideo. Microsoft pracują właśnie nad rozwiązaniem tej usterki.
Na oficjalnym blogu Microsoftu, firma potwierdziła, że niektóre gry wideo i aplikacje mogą mieć niższą, niż oczekiwano wydajność lub całkowicie zacinać się na systemie Windows 11, w wersji 22H2. Problem zdiagnozowano w dniu 10 listopada, więc pracownikom zajmie najprawdopodobniej kilka dni, nim wadliwa funkcja zostanie naprawiona.
Wspomniane oprogramowanie ma samoistnie i nieumyślnie włączać funkcje debugowania wydajności GPU, które nie są przeznaczone do użytku konsumentów, a zwłaszcza przez graczy. Ci skarżą się na efekt shutteringu, spadki liczby klatek na sekundę, a nawet częstsze crashe w grach.
Nie we wszystkich produkcjach ma miejsce omawiany problem. Microsoft w swoim oficjalnym komunikacie nie wyszczególnia konkretnych gier. W sugestiach związanych z ewentualnym rozwiązaniem tego problemu korporacja wspomina o aktualizacji gier i aplikacji do najnowszych wersji. Najprawdopodobniej jednak skuteczna eliminacja usterki nastąpi dopiero wtedy, gdy Microsoft wyda oficjalną łatkę.
Sam Windows 11 został określony przez producentów tego oprogramowania jako system "w najlepszym stopniu przystosowany dla graczy". W ostatnich kilku miesiącach twórcy mieli pracować nad optymalizacją gier w trybie okienkowym do późniejszego wprowadzenia funkcji HDR oraz VRR.
Microsoft ma jeszcze wiele pomysłów dotyczących implementacji funkcji dedykowanych ściśle graczom. Windows 11 i flagowa przeglądarka producenta, czyli Microsoft Edge, mają oferować bezkonkurencyjne rozwiązania w tym segmencie.