Kilka słów o wykorzystaniu DualShocka 4 i sztucznej inteligencji w Thief
W wywiadzie dla oficjalnego bloga PlayStation, Stephane Roy, producent nowego Thiefa, wypowiedział się na temat tego, jak w wersji na PlayStation 4 wykorzystamy DualShocka 4, a także...
...co może was szczególnie zainteresować - jakie podejście do sztucznej inteligencji ma zespół pracujący nad grą. Jak przeczytać możemy w wywiadzie na temat Thief: "Jeśli chodzi o DualShocka 4, używamy świecącego paska do odbijania światła na znajdującym się w interfejsie użytkownika klejnocie - pokazuje to, czy Garrett jest w cieniu, czy nie".
Jak więc użyjemy touchpada?
"Touchpad pozwala nam na lepszą nawigację w menu i pozwala na wykonywanie pewnych czynności bardziej intuicyjnie - na przykład nawigowanie po mapie czy wybieranie broni" - mówi Roy.
Zapowiedziano również doskonale sprawdzające się AI.
"Mamy skomplikowany model percepcji, który pozwala stworzyć realistyczne sytuacje. Przebywanie w mroku ogranicza oczywiście widoczność gracza, ale to nie wszystko - pozycja gracza, ruchy i odległość zmieniają to, jak sytuację postrzegać będzie AI" - twierdzi Roy.
"Istotny jest też dźwięk, który przyciągnie i zaalarmuje sztuczną inteligencję - gracze będą mogli panować nad dźwiękiem, kontrolując szybkość przemieszczania się, ale nie bez znaczenia pozostanie podłoże, po którym będą się poruszać. To wszystko czyni sztuczną inteligencję (w Thief) realistyczną, ale pozwala też się dobrze bawić. Gracz będzie bowiem mógł odwracać uwagę, unikać i próbować przechytrzyć przeciwnika" - dodaje Roy.
Premiera gry datowana jest na 28 lutego 2014.