Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Jest pierwsza gra wideo przepisywana na receptę

​Agencja Żywności i Leków wydała właśnie przełomowy certyfikat, który potwierdza, że gry wideo mają wartość terapeutyczną.

A mowa o EndeavorRX od Akili Interactive, wcześniej znanej jako Project EVO, która przejdzie do historii jako pierwsza gra wideo, która może być legalnie sprzedawana jako lekarstwo i to z polecenia lekarza! Co prawda na razie jedynie w Stanach Zjednoczonych, ale deweloper z pewnością będzie próbował swoich sił również na rynku międzynarodowym, bo nadrzędnym celem jest przecież leczenie dzieci cierpiących na zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, czyli popularne ADHD.

Reklama

Agencja Żywności i Leków podjęła decyzję o autoryzacji gry, więc jej skuteczność została udowodniona, a lekarze będą mogli przepisywać ją na receptę. Warto tu dodać, że EndeavorRX  to gra zręcznościowa, w której chodzi o omijanie przeszkód i zbieranie znajdziek, dostępna na iPhone’y i iPady, dedykowana dzieciom w wieku 8-12 lat. Jej działanie zostało zaś udowodnione podczas 7 lat testów na 600 ochotnikach, w których udało się zaobserwować znaczącą poprawę kondycji pacjentów.

Oczywiście pod warunkiem, że przestrzegali oni zaleceń, czyli grali 25 minut dziennie przez 5 dni w tygodniu, przez okres 4 tygodni - tyle wystarczyło, żeby efekty utrzymywały się kolejny miesiąc i można było zauważyć poprawę stanu ADHD. Co prawda część dzieci zgłaszała pewne skutki uboczne, jak irytacja czy bóle głowy, ale nie miały one dużego nasilenia, a poza tym są znikome w porównaniu z lekami podawanymi w tradycyjnych terapiach, a do tego towarzyszą również rozrywkowym partiom w ulubione tytuły, bo przecież nikt nie lubi przegrywać i wiele razy powtarzać tych samych poziomów gry, prawda?

Warto jednak zaznaczyć, że lekarze współpracujący z deweloperem przestrzegają przed całkowitą zamianą tardycyjnej terapii na tę nową, bo sama w sobie może być niewystarczająca, ale jako wspomaganie może być nieoceniona. Poza tym, z pewnością nie zaszkodzi, a dzieci chętnie będą poddawały się takiemu wirtualnemu leczeniu, bo to przecież jednocześnie dobra zabawa. Tak czy inaczej, EndeavorRX przejdzie do historii jako pierwszy tytuł, który udowodnił, że gry nie tylko nie szkodzą, ale i pomagają w leczeniu!

Daniel Górecki - ITHardware.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje