Intel pomógł opracować ekskluzywne efekty w Marvel’s Avengers dla PC
Intel postanowił wesprzeć ekipę Crystal Dynamics w pracach nad Marvel’s Avengers , dzięki czemu niebieska ekipa została partnerem tego tytułu na PC, oferując w zamian kilka ekskluzywnych efektów w grze.
Co prawda, przeważnie tego typu współpracę obejmują partnerstwo z NVIDIĄ lub AMD, gdzie produkcje optymalizowane są pod kątem kart graficznych wybranego producenta, ale tym razem zdecydowano się na dość niecodzienny zabieg i postawiono na producenta procesorów. Dzięki temu jednak Marvel’s Avengers korzystać ma z pełnego potencjału CPU Intel Core w ramach obliczeń mocno polegających na wydajności procesora czy silnika fizyki. Co więcej, pozwoli to również odciążyć GPU, które tym samym może przeznaczyć więcej mocy w innym celu.
Pecetowi gracze z procesorami Intela pod maską będą mogli cieszyć się z takich technologii jak Reactive Water Simulation (poprawiona symulacja wody, reagująca na poczynania graczy), Enhanced Enemy Destruction (poprawiona destrukcja przeciwników z bardziej szczegółowymi efektami) czy też Super Charged Heroics (popisowe akcje superbohaterów z usprawnionymi efektami fizyki).
Wprowadzone ulepszenia można podzielić na kilka kategorii - po pierwsze, destrukcja zbroi przeciwników doczekała się wizualnego poprawienia, a gracze mogą wykorzystywać i tworzyć szklane odłamki, metalowe płyty czy też gruz, którymi można rzucać w przeciwników. Gruz będzie także dłużej pozostawał na planszy, co zwiększa realizm. Będziemy mogli także cieszyć się zwiększonym realizmem symulacji wody, a fale uderzeniowe i wyładowania energetyczne tworzone przez naszych bohaterów będą miały bardziej niszczycielską moc.
Pecetowe efekty zostały zoptymalizowane pod 4-, 8- i 10-rdzeniowe procesory Intela, z odpowiednio niskim, średnim i wysokim poziomem ustawień. Oznacza to, że różnicę zauważą nawet posiadacze słabszych komputerów, choć nie tak dużą jak właściciele high-endowych maszyn. Co warto podkreślić, choć efekty zostały zoptymalizowane pod CPU Niebieskich, także osoby posiadające komputery napędzane procesorami AMD będą mogły z nich skorzystać.
Intel potwierdził też, że szykuje już kolejne optymalizacje pod swoje GPU bazujące na architekturze Xe, która wykorzystywana ma być zarówno w formie zintegrowanych grafik (w ramach procesorów Tiger Lake), jak i samodzielnych kart graficznych. Przypominamy, że Marvel’s Avengers zadebiutuje 4 września na PC, PS4 i Xbox One. Gra trafi także na next -geny, kiedy te zadebiutują na rynku (w listopadzie).
Daniel Górecki - ITHardware.pl