Helldivers 2 dostanie serwery testowe. Arrowhead odpowiada na krytykę graczy
Arrowhead Game Studios sięgnie po najprostsze rozwiązanie aktualnych problemów Helldivers 2. Popularny shooter Sony doczeka się serwerów testowych.
Helldivers 2 może aktualnie pochwalić się bardzo dużą społecznością i jak się niedawno okazało, rekordem sprzedaży lepszym od God of War Ragnarok. Arrowhead stworzyło kawał świetnego co-opa i sequel, który zasługuje na uwagę wielu miłośników produkcji pokroju Left 4 Dead. W ostatnich tygodniach deweloperzy mają jednak nieco słabszą passę i przyszedł czas na wyjaśnienia.
Najgłośniejszą kontrowersją był oczywiście plan wymuszenia na graczach łączenia kont Steam i PlayStation Network. Helldivers 2 zostało zasypane negatywnymi recenzjami, backlash był bardzo głośny i Sony szybko wycofało się z tej decyzji. Arrowhead poległo jednak przy okazji paru wcześniejszych aktualizacji, balans wciąż poddawany jest pod wątpliwość, a najnowszy Warbond nie spodobał się wielu fanom.
Więcej informacji na temat przyszłości Helldivers 2 poznaliśmy ostatnio na Discordzie Arrowhead. Jeden z graczy otwarcie zapytał, czy deweloperzy nie planują stworzenia serwera testowego. Przedstawiciel studia odpowiedział krótko, że faktycznie taki jest plan. Wciąż dyskutują również nad alternatywami dla tego rozwiązania i nie może jeszcze powiedzieć, na jakim etapie jest aktualnie realizacja tego planu.
W większości gier live-service serwery testowe są dosyć kontrowersyjnym tematem. Z jednej strony jest to bardzo dobry sposób na zebranie feedbacku od doświadczonych graczy przed premierą nowej aktualizacji. W ten sposób dostajemy bardziej dopracowaną i przemyślaną zawartość, z której zadowolona będzie większość fanów. Doskonałym tego świadectwem jest jak na razie czwarty sezon Diablo 4.
Z drugiej jednak strony znika element zaskoczenia. Serwer testowy przed premierą aktualizacji pokazuje jej szczegóły i zanim trafi ona do pełnej wersji gry, wiemy o niej niemalże wszystko. Trzeba więc całkowicie unikać informacji na temat danego tytułu albo pogodzić się z faktem, że tracimy możliwość wspólnego odkrywania wszystkich sekretów patcha zaraz po jego debiucie.