Reklama

Guerilla Games wyciąga wtyczki serwerów Killzone oraz RIGS

​Guerilla Games podjęło decyzję o odłączeniu serwerów dla kilku tytułów z serii Killzone. Tym samym wiele trybów gry w ramach tej serii stanie się niedostępnych dla graczy.

Pod nóż idą Killzone Shadow Fall dla PlayStation 4, Killzone Mercenary na PlayStation Vita oraz RIGS: Mechanized Combat League, które pojawiło się z myślą o PSVR. Wszystkie serwery dla wspomnianych gier przestaną działać tego samego dnia, 12 sierpnia. Ucierpi na tym wiele trybów gry, na przykład w Shadow Fall nie zagracie już w trybie coop. Natomiast kampanie i tryby całkowicie singleplayerowe pozostaną aktywne.

Dla przypomnienia - zanim Guerilla wydało słynne Horizon: Zero Dawn, było znane właśnie z Killzone. Była to historia kosmicznej wojny pomiędzy Międzyplanetarnym Sojuszem Strategicznym a Imperium Helghanów. Seria powstała jeszcze za czasów PlayStation 2, przeszła przez PSP, PS3, PS Vitę, aż do epoki PlayStation 4. Shadow Fall był jednym z tytułów startowych dla tej ostatniej konsoli - oraz, niestety, ostatnią grą całej serii jaką od tamtej pory zobaczyli gracze.

Reklama

Co do RIGS, to gra ta zadebiutowała w 2016 roku i nie ma żadnego powiązania z serią Killzone. Ten tytuł oferował rozgrywkę jedynie w trybach multiplayer i został stworzony stricte z myślą o goglach PSVR.

Guerilla oferowało przez bardzo długi okres wsparcie dla każdej z tych gier, aczkolwiek RIGS otaczano najmniejszą troską. Ostatni raz aktualizacja tego tytułu pojawiła się w grudniu, po czym Sony zdecydowało o zamknięciu filii studia w Cambridge, która była odpowiedzialna właśnie za RIGS. Zdaniem Sony była to trudna, ale konieczna decyzja, która miała pomóc w osiągnięciu innych celów.

Przypadek Killzone i RIGS wcale nie jest jedynym w ostatnim czasie. Niedawno pisaliśmy o tym, że Ubisoft zdecydował o odłączeniu usług sieciowych kilku swoich starszych tytułów, w tym Far Cry 3, AC2 oraz Rayman Legends.

Jeszcze wcześniej, bo na początku roku, 343 Industries zdecydowało o wyłączeniu serwerów dla kilku starszych gier z cyklu Halo. Na szczęście w tym przypadku tryby dla pojedynczego gracza są nadal dostępne, a same gry i tak przeszły gruntowne odświeżenie - i w tych wersjach nadal można się cieszyć rozgrywką sieciową.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy