Ghost of Tsushima: Ważna informacja dla oczekujących na wersję PC
W pecetowej wersji Ghost of Tsushima pojawią się między innymi - co-opowy cross play pomiędzy pecetami i PlayStation oraz lista osiągnięć z PS5, wraz z ich aktualnym statusem.
Porty gier z PlayStation na pecety utrzymują dość stabilną jakość, mają też wszystkie funkcje poprawiające wydajność i polepszające "jakość życia" graczy, których ci ostatni oczekują. Stały się również przewidywalne. Jednak Ghost of Tsushima, które zadebiutowało cztery lata temu na PlayStation 4, teraz wprowadza godną uwagi nową funkcję, stworzoną dlatego, że Sony zaczyna coraz bardziej zależeć na międzyplatformowych interakcjach między posiadaczami PlayStation i PC.
Sony niedawno opublikowało specyfikację Ghost of Tsushima: Director’s Cut na PC. Wymagania systemowe, choć nieco wymagające (zwłaszcza dla gry w rozdzielczości 4K), nie są niczym niezwykłym w porównaniu z ostatnimi wysokobudżetowymi tytułami. Najważniejszym dodatkiem w ramach portu na PC jest pojawienie się po raz pierwszy nakładki PlayStation, która umożliwia rozgrywkę wieloosobową i dostęp do funkcji konta PlayStation.
Główną zaletą nakładki jest usprawnienie rozgrywki między użytkownikami komputerów PC i konsol w trybie kooperacji. Gracze mogą zalogować się na swoje konta PlayStation i uzyskać dostęp do listy znajomych z poziomu komputera. Nacisk Sony na cross-play jest następstwem ogromnego sukcesu Helldivers 2, strzelanki kooperacyjnej, która zadebiutowała na obu platformach w lutym i szybko sprzedała się w milionach egzemplarzy.
Nakładka dla Ghost of Tsushima pozwala graczom pecetowym na odblokowywanie trofeów przy jednoczesnym zdobywaniu osiągnięć także na Steam lub w Epic Games Store. Ponieważ gracze łączą się ze swoim kontem PSN, trofea są przenoszone z PS5 i pozostają zsynchronizowane między platformami. Aby otworzyć nakładkę, należy nacisnąć Shift + F1 na klawiaturze lub wybrać ją z menu w grze.
Ghost of Tsushima obsługuje różne współczynniki proporcji ekranu, rozwiązania skalowania rozdzielczości i funkcje sterowania, podobnie jak inne porty gier Sony na PC. Gra oferuje między innymi proporcje 21:9, 32:9 i 48:9. Obsługuje upscaling przez DLSS, FSR i XeSS. Zawiera również generowanie dodatkowych klatek za pomocą funkcji DLSS 3 i FSR 3, z ulepszonym antyaliasingiem poprzez DLAA lub FSR 3 Native AA. Haptic feedback kontrolera DualSense i adaptacyjne triggery niestety nadal wymagają połączenia przewodowego.
Karty graficzne średniej klasy, takie jak GeForce RTX 3070 lub Radeon RX 6800, powinny umożliwić komfortową rozgrywkę w rozdzielczości 1440p przy 60 klatkach na sekundę. Osiągnięcie takiej liczby klatek w rozdzielczości 4K (prawdopodobnie bez upscalingu) może jednak wymagać najnowszych kart z wyższej półki, takich jak RTX 4080 lub RX 7900 XT. Minimalne wymagania systemowe Ghost of Tsushima mogą wspierać handheldy, takie jak Steam Deck lub Asus ROG Ally.
Dla porównania, Nixxes twierdzi, że Horizon: Forbidden West, który wymaga RX 5500 XT lub GTX 1650 do płynnej rozgrywki w 720p i 30fps, działa na handheldach. Jej status na Steam Deck jest jednak oznaczony jako "niewspierana", ponieważ Valve zdecydowało, że żadne z jej ustawień graficznych nie działa dobrze na tym systemie. Tymczasem wymagania Ghost of Tsushima wymieniają ten sam układ graficzny Radeon oraz GTX 960 co w przypadku rekomendacji Nvidii dla niskiego poziomu detali, co wskazuje, że gra ta może być mniej wymagająca niż Forbidden West.
Director's Cut zawiera grę studia Sucker Punch z otwartym światem wraz z rozszerzeniem Iki Island. Gra pojawi się na Steam i Epic Games Store 16 maja i wymaga 75 GB przestrzeni dyskowej.