​Gamescom 2022. Autorzy nowego Gothica ujawniają interesujące wieści

Alkimia Interactive, autorzy nowej wersji Gothica, dyskutowali na Gamescom 2022 o stanie swojej gry, jej potencjalnym okienku wydawniczym oraz nowych szczegółach rozgrywki.

THQ Nordic pojawiło się na tegorocznym Gamescom wzmocnione o ogromną liczbę deweloperów, w tym hiszpańskie studio Alkimia Interactive, które aktualnie koncentruje się nad remakiem Gothica. Lokalne media podchwyciły to jako doskonałą okazję, by wypytać przedstawicieli studia, którzy chętnie zdradzali szczegóły dotyczące aktualnego stanu gry.

Na remake Gothica przyjdzie nam jeszcze poczekać

Prace nad nowym-starym Gothic’iem wystartowały dopiero w zeszłym roku, zdaniem twórców jest więc zdecydowanie zbyt wcześnie by rozważać ewentualne okienko premiery, nie mówiąc już o konkretnej dacie. Autorzy zdają sobie sprawę, że seria, a szczególnie jej pierwsza odsłona są ikonicznym tytułem jeśli chodzi o gry przełomu XX i XXI wieku, ale sam proces produkcji trwa od niedawna.

Reklama

THQ zbierało najpierw opinie graczy na temat potencjalnego remake’u za pomocą teasera, wypuszczonego w 2019 roku, potem - dwa i pół roku temu - projekt otrzymał zielone światło i od tamtej pory zespół pracujący nad grą stopniowo się powiększa.

Co z walką?

Innym tematem, poruszanym w rozmowie z mediami, był system walki w remake’u. Teaser z 2019 roku był mocno krytykowany z racji na bardzo generyczny system, przypominający to, co możemy zobaczyć w serii Dark Souls. Studio zapewnia jednak graczy, że w finalnej wersji gry zobaczą walkę dużo bardziej zbliżoną do tej znanej z oryginału. 

Wymagała ona od graczy zdobywania umiejętności na bazie wiedzy ekspertów, spotykanych po drodze. Uczyli oni umiejętności władania konkretnym orężem, można też było u nich wydać punkty wiedzy na nowe combosy oraz szybsze animacje walki.

Klimat i AI

Z pewnością hardcorowych fanów serii ucieszy wiadomość, że paleta kolorów, a co za tym idzie ogólny klimat gry, serwowany przez jej grafikę, ma być bardzo zbliżony do oryginału. Fani uważnie śledzący postęp prac mogli to już zresztą zauważyć na zwiastunie, który THQ Nordic ujawniło na początku miesiąca. Rewolucyjny na tamte czasy system AI powinien pozostać bliski oryginałowi, przynajmniej na tyle, na ile pozwoli na to nowy engine.

Kultowe dialogi

W grze pojawią się również po raz kolejny mechaniki związane z alchemią oraz przyrządzaniem posiłków - autorzy gry planują dostarczyć graczom nieco bardziej skomplikowane systemy, które jednak pozwolą tworzyć mocniejsze eliksiry oraz potrawy. Rozplanowanie świata gry pozostanie generalnie niezmienione, aczkolwiek niektóre obszary mapy zostały powiększone w skali.

Na mapie znajdziemy też kilka zupełnie nowych lokacji. Jeśli chodzi o system dialogów, to na chwilę obecną o ile pojawią się jakieś zmiany, to mają dotyczyć dodania nowych linii - tak więc żaden ze starych dialogów nie powinien zniknąć. W grze powinniśmy też usłyszeć wielu oryginalnych aktorów, aczkolwiek dotyczy to wersji angielskiej - losy lokalizacji i odniesień do kultowych, polskich dialogów, póki co nie są znane.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Gothic | THQ Nordic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy