Friz i Ekipa wchodzą na rynek gier wideo
Po popularnym kanale na YouTubie, lodach czy zeszytach przychodzi pora na gry wideo. Friz ma imponujące plany.
Na początek będą to wyłącznie gry mobilne, ale od 2023 roku firma przebojowego youtubera zajmie się tworzeniem produkcji AAA.
Po raz pierwszy o grach Ekipy usłyszeliśmy na początku tego roku. Wygląda na to, że projekt powoli, bo powoli, ale rozwija się i być może już w przyszłym roku zobaczymy pierwszą produkcję mobilną. Całkiem prawdopodobne, że opracuje ją studio T-Bull, które od 2010 roku specjalizuje się w grach na smartfony i tablety działających w modelu free-to-play. Ekipa podjęła współpracę z deweloperem.
Jaką rolę Ekipa i Friz będą pełnić w przedsięwzięciu? Jak bardzo zaangażują się w tworzenie gier? Być może będą jedynie podrzucać pomysły, podzlecać produkcję zewnętrznym deweloperom (w najbliższej przyszłości T-Bullowi, a później także innym, większym producentom, specjalizującym się w tytułach na PC i konsole), a następnie zapewniać wsparcie reklamowe i wizerunkowe.
Z pewnością wystarczyłoby to do odniesienia sukcesu, a przynajmniej do wzbudzenia zainteresowania odbiorców. W końcu każde przedsięwzięcie, które sygnuje swoim pseudonimem i nazwą swojego projektu Karol Wiśniewski, osiąga popularność, której może pozazdrościć wielu twórców i przedsiębiorców. Friz ma obecnie na YouTubie 4,49 mln subskrybentów. Ekipa to dodatkowe 1,9 mln subskrybentów. Liczby te stale rosną.
Jednak trzeba pamiętać, że grupa odbiorców Friza to przede wszystkim nastolatkowie. Czy gry wideo sygnowane logo Ekipy też będą skierowane do tej kategorii wiekowej? Czy może Karol Wiśniewski chce w końcu dotrzeć także do starszych konsumentów?