Evolve: Next-genowa strzelanka od twórców Left 4 Dead
Turtle Rock, studio odpowiedzialne za serię Left 4 Dead, podzieliło się informacjami na temat nowej gry, nad którą pracuje.
Evolve to shooter na platformy nowej generacji - PlayStation 4, Xbox One oraz PC. Tym razem walczyć będziemy nie z żywymi trupami, a z kosmitami. Evolve, bo tak nazywać się będzie nowy shooter od Turtle Rock, to przede wszystkim zabawa dla wielu osób.
Zapowiada się doskonale: czterech dzielnych ludzi ze spluwami (każdy o zróżnicowanych zdolnościach i odrębnej roli w drużynie) mierzyć się będzie ze sterowanym przez piątego gracza potworem z kosmosu, który w miarę gry rozwijać będzie swoje umiejętności (ewoluować). Grę wyda 2K Games, które kupiło markę od upadłego THQ za 10,8 miliona dolarów.
W najnowszym wydaniu magazynu Game Informer pojawiły się pierwsze konkretne informacje o grze, w której grupa graczy stawi czoła potężnemu potworowi kontrolowanemu przez inną osobę. Evolve pierwotnie miało zostać wydane przez THQ, ale po zbankrutowaniu firmy prawa do gry wykupiło 2K Games. Oto, czego się o niej dowiedzieliśmy - informacje standardowo w punktach:
- prace nad Evolve trwają już od trzech lat
- akcja gry osadzona zostanie w przyszłości, kiedy to ludzkość kolonizuje odległe planety. Globem znajdującym się na granicy znanego wszechświata jest zamieszkana przez obcych Shear. Grupa łowców zostaje wysłana z misją oczyszczenia planety i przystosowania jej do życia. Nie będzie to jednak proste zadanie - kosmici rozwijają się bowiem bardzo szybko;
- choć rozgrywka koncentrować się będzie na zabawie sieciowej, nie zabraknie w niej trybu dla pojedynczego gracza, ale na razie skrywany jest on w tajemnicy;
- w grze pojawią się duże, otwarte przestrzenie z bujną roślinnością. Wypełnione one będą kontrolowaną przez AI dziką zwierzyną. To właśnie ją potwór kierowany przez gracza będzie mógł pożerać, żeby rosnąć i stawać się potężniejszym;
- sterując potworem będzie można zostawiać ślady i inne wskazówki, które pomogą prześladowcom - kierowanym przez innych graczy - odnaleźć kosmitę;
- choć gra zaprojektowana jest z myślą o starciach 1vs5, w zabawie będzie mogło uczestniczyć mniej osób. Brakujących kompanów zastąpi AI, a pomiędzy postaciami sterowanymi przez sztuczną inteligencję będzie można się przełączać;
- w głównym trybie Hunt zadaniem graczy kierujących ludźmi będzie pokonanie kosmity sterowanego przez innego człowieka - wygrają, jeśli zabiją potwora. Ten zaś będzie mógł zwyciężyć nie tylko zabijając żołnierzy, ale i wykonując określone zadania;
- broń, którą dysponować będą ludzie, będzie miała nieskończoną ilość amunicji;
- łowcy będą mogli zostać ożywieni tylko trzy razy - jeśli zostaną zabici po raz czwarty, wypadają z gry;
- pojawią się cztery klasy postaci - Assault (jego głównym celem jest atakowanie wroga), Medics (leczy kompanów), Support (wspiera towarzyszy różnego rodzaju dopalaczami i tarczami) oraz Trappers (zastawia pułapki na potwora);
- w grze będzie można rozwijać zarówno postacie, jak i przedmioty;
- tryb Hunt będzie jednym z wielu dostępnych trybów rozgrywki;
- nie zabraknie dodatków DLC, ale na razie nic o nich nie wiadomo;
- premiera na PC, XBO i PS4 jesienią tego roku.