Epic Games Store rośnie w siłę, są nowe dane

Epic Games Store w ciągu kilku lat stał się głównym konkurentem platformy Steam. Ostatnie wyniki sklepu robią wrażenie.

Epic Games zaprezentowało statystyki dotyczące działalności Epic Games Store w ubiegłym roku. W 2021 w sklepie zarejestrowano 34 mln nowych kont. Aktualnie łączna liczba użytkowników platformy wynosi 194 mln. Wrażenie robi też średnia dzienna liczba zaangażowanych klientów - 31,1 mln.

Epic Games Store nie może konkurować ze Steamem pod względem objętości biblioteki. Obecnie znajduje się w niej 917 tytułów. Ale to dwa razy więcej niż przed rokiem. Tak więc tempo rozwoju sklepu Epic Games imponuje. W 2021 gracze wydali w nim w sumie 840 mln dolarów, z czego przeszło 300 mln to kwota wydana na produkcje firm trzecich.

Reklama

Epic Games Store "darmówkami" stoi

Tak szybki wzrost popularności Epic Games Store to z pewnością w dużej mierze zasługa strategii polegającej na rozdawaniu gier. W ubiegłym roku Epic Games Store pozwoliło graczom dodać do swojej biblioteki aż 89 tytułów, nie pobierając za to ani grosza. Ich łączna wartość, liczona według standardowych cen sklepowych, to 2120 dolarów, czyli blisko... 8 tys. złotych.

Co ważne, były to w większości naprawdę wysoko oceniane gry. Średnia nota wszystkich "darmówek" to - według platformy - OpenCritis 7,6/10. Gracze odebrali w sumie ponad 765 mln cyfrowych kopii produkcji rozdawanych przez Epic Games. Wiadomo, że polityka rozdawania darmowych gier będzie kontynuowana także w tym roku.

Epic Games Store urosło też w mediach społecznościowych. Profil na Instagramie osiągnął w ubiegłym roku przyrost na poziomie 5 proc., na Twitterze - 7 proc, a na Facebooku - 18 proc. Epic Games podało też dziesięć najpopularniejszych w ubiegłym roku tytułów na platformie: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Hitman 3, Grand Theft Auto V, Far Cry 6, Chivalry 2, Darkest Dungeon, Fortnite, Kena: Bridge of Spirits, Rocket League oraz Genshin Impact.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Epic Games
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama