Electronic Arts z ogromnymi przychodami z mikrotransakcji

​EA może świętować kolejny sukces, ponieważ w ostatnim kwartale korporacja wygenerowała ogromne przychody płynące głównie z mikrotransakcji.

Electronic Arts opublikowało najnowszy raport finansowy za ostatni kwartał, z którego wynika, że popularny wydawca osiągnął lepsze rezultaty niż początkowo zakładano zaś w szczególności przyczyniły się do tego przychody płynące ze stosowanych w grach mikropłatności, które osiągnęły niecały miliard dolarów (993 mln dolarów). W praktyce odpowiadają one za przeszło połowę łącznych wpływów EA i co ważne w ubiegłych dwunastu miesiącach przychody z mikropłatności osiągnęły poziom 2,83 miliardów dolarów.

Ogółem łączne przychody Elektroników od 1 października do 31 grudnia 2019 roku to 1,59 mld dolarów dających 361 milionów dolarów zysku. Jeśli chodzi o mikrotransakcje to głównym źródłem ich pozyskania jest jeden z najpopularniejszych trybów promowanych przez Electronic Arts, czyli Ultimate Team dedykowany serii FIFA. Na kolejnych miejscach znalazły się mikropłatności m.in. z NHL 20 czy Madden NFL 20.

Reklama

Wydawca ujawnił także poziom zainteresowania Star Wars Jedi: Fallen Order, które już teraz wykonało pierwotnie założony do marca 2020 roku cel 6-8 mln sprzedanych egzemplarzy. W związku z tym firma oczekuje, iż do końca pierwszego kwartału uda się sprzedać około 10 milionów egzemplarzy najnowszej gry osadzonej w świecie Gwiezdnych wojen.

Oprócz tego odnotowano również wzrost zainteresowania dostępnym od ponad dwóch lat Star Wars: Battlefront 2, aczkolwiek w tym przypadku kluczowy wpływ sukces miał nie tylko aktywny rozwój projektu, ale premiera filmu Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie. Przechodząc dalej według EA Apex Legends cieszy się większym zainteresowaniem w kończącym się 3 sezonie niż w poprzednim. Na początku lutego ma nastąpić debiut 4 sezonu w związku z czym Elektronicy liczą na jeszcze lepsze statystyki ich battle royale.

Bez wątpienia Electronic Arts nie zamierza w najbliższym czasie spoczywać na laurach i szykuje gorący okres premier dla swoich fanów. Zgodnie z planem od kwietnia 2020 do marca 2021 roku na ryku pojawi się 14 gier, z czego 4 z nich będą reprezentować gatunek sportowy (oczywiście chodzi tu np. o nową FIFĘ), 4 dużych produkcji reprezentujących należące do wydawcy marki, 4 tytuły od mniejszych zespołów deweloperskich czy 2 gry mobilne.

Najpewniej w tym roku nie mamy co liczyć na najnowszą część Battlefield, który zawita na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X dopiero między kwietniem 2021 a marcem 2022 roku.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Electronic Arts
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama