Electronic Arts: Sztuczna inteligencja jest rdzeniem naszego biznesu

Sztuczna inteligencja w branży gier wideo staje się coraz ważniejszym narzędziem, zwłaszcza dla gigantów takich jak Electronic Arts (EA). Podczas ostatniego dnia inwestorskiego prezes EA, Andrew Wilson, podkreślił, że AI jest "rdzeniem naszego biznesu". Firma rozwija już ponad sto projektów związanych ze sztuczną inteligencją, które mają pomóc w tworzeniu gier. Czyżby czekała nas rewolucja? Ba, ona najprawdopodobniej już trwa.

W skrócie:

  • Andrew Wilson, prezes EA, mówi, że AI jest "rdzeniem naszego biznesu" i podstawą dla przyszłego rozwoju firmy.
  • EA rozwija ponad sto projektów związanych z AI, które mają zwiększyć efektywność produkcji, ekspansję oraz innowacyjność gier.
  • Przykłady zastosowania AI to narzędzie "Script to Scene" i wyszukiwarki w The Sims, które pozwalają graczom na tworzenie postaci lub scen za pomocą komend tekstowych lub głosowych.

Electronic Arts w coraz większym stopniu polega na technologii AI. Andrew Wilson wyjaśnił, że sztuczna inteligencja ma trzy kluczowe funkcje oraz cele w rozwoju gier: efektywność, ekspansję i innowacyjność. Dzięki sztucznej inteligencji twórcy gier mogą wykonywać swoje zadania szybciej, taniej i z lepszą jakością. W ten sposób zwiększa się możliwości twórcze i deweloperzy mogą sobie pozwolić na tworzenie bardziej złożonych i inteligentnych postaci czy na personalizowanie opowieści.

Reklama

Jednym z narzędzi, które EA już wdraża, jest system "Script to Scene". Dzięki niemu deweloperzy mogą tworzyć postacie, sceny czy nawet całe wydarzenia za pomocą prostych komend tekstowych lub głosowych. Sztuczna inteligencja automatycznie generuje nie tylko grafikę, ale i animacje, przyspieszając proces produkcji i pozwalając na szybsze testowanie różnych pomysłów.

Kolejnym ciekawym zastosowaniem AI w grach EA jest funkcjonalność w nadchodzącej wersji gry The Sims. Nowa platforma umożliwia graczom przeszukiwanie elementów na podstawie zdjęć. Oznacza to, że zamiast wpisywać frazy tekstowe, gracze mogą wgrać zdjęcie prawdziwego domu, aby znaleźć odpowiednie elementy w grze. To także pozwala na tworzenie postaci w oparciu o zdjęcia ludzi. Personalizacja wkracza w nową erę.

Jednak nie wszystkie zastosowania AI są wolne od kontrowersji. Algorytmy sztucznej inteligencji - w grach wideo i nie tylko - mogą być podatne na nadużycia. EA zapewnia jednak, że ich narzędzia oparte na AI będą działać bezpiecznie i sprawiedliwie dla wszystkich graczy

Jeśli tylko rozwój technologii będzie szedł w parze z poszanowaniem dla twórców - artystów graficznych, kompozytorów czy aktorów głosowych - chyba nikt nie będzie miał wątpliwości, że to nie tylko spektakularny, ale także etyczny skok w nową epokę. W najbliższych latach będziemy oglądać - znów, w grach wideo i nie tylko - owoce współpracy między człowiekiem a sztuczną inteligencją.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Electronic Arts
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy