Diablo 4 Season of Blood z oficjalną zapowiedzią. Co nowego w grze Blizzarda?

Za nami pierwsza z dwóch transmisji Blizzarda poświęconych drugiemu sezonowi Diablo 4. Na dwa tygodnie przed premierą Season of Blood deweloperzy pokazali, co nowego skrywa nadchodząca aktualizacja.

Data premiery i zwiastun Season of Blood w Diablo 4

Drugi sezon Diablo 4 zadebiutuje już 17 października. Podobnie jak w przypadku poprzedniej, obszernej aktualizacji, gracze zainteresowani sprawdzeniem przygotowanej przez Blizzard zawartości będą musieli założyć nową postać sezonową i rozpocząć swoją przygodę z grą od początku.

Krwawa mechanika sezonowa

Jak już wcześniej zapowiadano, motywem przewodnim drugiego sezonu będą wampiry. 17 października odblokowane zostaną kolejne zadania, które wprowadzą nas w nową zawartość. Dowiemy się o mechanice Vampiric Powers, ekskluzywnych dla Season of Blood mocy odblokowywanych za pomocą nowego zasobu, krwi zbieranej z poległych przeciwników.

Reklama

Drugi sezon zapewni nam dostęp do dodatkowej zakładki w karcie postaci. Będziemy mogli wydawać tam zebraną krew na zdobywanie losowych mocy lub ulepszanie tych posiadanych. Każda z Vampiric Powers może być ulepszona do trzeciego poziomu, a łącznie postać może posiadać maksymalnie pięć aktywnych mocy.

Mechanika ta będzie również zgrabnie połączona ze zdobywanym podczas gry ekwipunkiem. Pancerze będą zawierać specjalne pakty odpowiadające wymaganiom na poszczególnych wampirycznych mocach. Jeżeli chcemy, aby konkretna moc stała się aktywna, musimy spełnić jej wymagania, ekwipując pancerze z odpowiednimi właściwościami.

W przeciwieństwie do serc z pierwszego sezonu, nadchodząca aktualizacja nie wprowadzi żadnych mocy ekskluzywnych dla konkretnej klasy. Każda klasa będzie mogła zdobyć i aktywować wszystkie 22 wampiryczne moce.

Powrót Season Journey i battle passa

Podczas ostatniej transmisji Blizzard potwierdził, że razem z nowym sezonem powrócą dwie, znane już dobrze graczom Diablo 4 mechaniki. Battle Pass będzie składał się z 90 poziomów - 27 darmowych i 63 poziomów Premium. Season Joruney z kolei będzie znów podzielony na rozdziały, które będziemy kończyć jeden po drugim, wzmacniając naszą postać i odblokowując kolejne aktywności.

Urozmaicony endgame

Season of Blood ma wprowadzić do Diablo 4 aż pięć nowych bossów. Będą one nie tylko sposobem na zdobycie konkretnych, unikalnych przedmiotów, ale również doskonałą metodą na urozmaicenie końcowej fazy gry.

Aby podjąć się pokonania któregoś z bossów, będziemy musieli wykonywać przypisane do niego aktywności. Jeden z nich wymaga zdobywania specjalnej waluty w Helltide’ach, jeszcze kolejny zaprosi nas na Tree of Whispers, a dwa pozostałe zachęcą do uczestniczenia w Nightmare Dungeonach i Legionach.

Gdyby tego było mało, zabijając konkretne bossy, mamy szansę na zdobycie cennych, wprowadzonych od drugiego sezonu przedmiotów. Zebranie odpowiedniej ilości zapewni nam dostęp do finałowego bossa nowego patcha, Duriela. To właśnie najsilniejszy z nich będzie głównym źródłem przedmiotów Uber Unique.

Mnóstwo zmian quality-of-life

Doświadczonych graczy action RPG ucieszy bez wątpienia fakt, że do Blizzarda cały czas trafia ich feedback i powoli wprowadzają oni kolejne zmiany, aby uczynić czerpane z Diablo 4 doświadczenia bardziej satysfakcjonującymi. Częścią drugiego sezonu będzie w rezultacie długa lista drobnych usprawnień.

Najważniejszym punktem na tej liście jest natychmiastowe odblokowywanie nagród za Renown. Jeżeli w poprzednim sezonie osiągnęliście wymaganą liczbę punktów, aby zdobyć konkretne nagrody, w drugim sezonie zostaną one automatycznie odblokowane na stworzonej postaci. Zbieranie reputacji w poszczególnych strefach będzie więc od teraz jednorazowym doświadczeniem.

Odblokowanych zostanie ponadto więcej punktów szybkiej podróży, a po mapie rozłożone zostały dodatkowe magazyny oraz NPC. Magazyn wzbogacono również o możliwości filtrowania. Dodano nie opcję podświetlania konkretnych rodzajów ekwipunku oraz wyszukiwania posiadanych przedmiotów po słowach kluczowych.

Podczas wczorajszej transmisji Blizzard zapowiedział dziesiątki drobnych zmian, które łącznie składają się na bardzo obiecującą aktualizację. Na podłodze będzie pojawiać się mniej bezużytecznych przedmiotów, gemy będziemy zdobywać w formie waluty, koszty enchantmentu zostaną zmniejszone, a silniejsze potwory będą źródłem lepszych przedmiotów. Wprowadzono nawet kilka długo wyczekiwanych usprawnień do Nightmare Dungeonów, pozwalając na teleportowanie się od razu do środka lochu oraz naprawiając pojawiające się w środku eventy.

Warto zaznaczyć, że nie był to ostatni Developer Update przed premierą Season of Blood. Blizzard wcześniej zaznaczał już, że mają dla fanów Diablo 4 bardzo dużo nowości i ich omówienie muszą rozłożyć na dwie transmisje. W przyszłym tygodniu odbędzie się więc jeszcze jeden stream, który powinien przynieść nam więcej informacji na temat balansu klas oraz naprawionego wreszcie systemu odporności.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Diablo 4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy