Diablo 4, aktualizacja 1.2.0 - szczegóły drugiego sezonu Season of Blood

Blizzard spełnił złożoną niedawno obietnicę i dostarczył nam kolejny Developer Update Diablo 4. Drugą transmisję poświęcono przede wszystkim zmianom do balansu postaci i unikalnych przedmiotów.

Pełna lista zmian aktualizacji 1.2.0 Diablo 4

Wszystkie zmiany planowane na drugi sezon Diablo 4 znajdziecie na oficjalnej stronie Blizzarda. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, artykuł ten ma jednak aż 41 stron i zawiera nawet najdrobniejsze szczegóły dotyczące naprawionych błędów i zmienionych przeliczników na konkretnych umiejętnościach. Jest to w rezultacie atrakcja głównie dla osób pracujących nad własnymi buildami albo tych zainteresowanych zmianami do ich ulubionych klas.

Reklama

Naprawiony system odporności i drastyczne zmiany do zadawanych obrażeń

Blizzard zaczął ostatnią transmisję od dwóch najważniejszych zmian zapowiedzianych na Season of Blood. Przede wszystkim, wreszcie naprawiono system odporności, które do tej pory były absolutnie bezużyteczne. Teraz będą one działać dokładnie tak, jak w Path of Exile. W Diablo 4 maksymalna wartość odporności będzie jednak wynosić 70.

Deweloperzy poinformowali, że wartości na poszczególnych wyekwipowanych przedmiotach będą się zwyczajnie dodawać i negować po prostu zadawane obrażenia z poszczególnych żywiołów. Proces zdobywania maksymalnych odporności ma być też stosunkowo prosty i powinien być osiągnięty naturalnie w okolicach 80 poziomu postaci.

Ponadto całkowicie przerobiono sposób, w jaki zadajemy obrażenia w Diablo 4. Każdy z modyfikatorów wpływających na obrażenia naszej postaci (Vulnerable, Critical Damage i Overpower) będzie miał teraz maksymalne wartości. Zamiast w nieskończoność zbierać na naszych przedmiotach Vulnerable i Critical Damage będziemy musieli szukać statystyk w innych sposób zwiększających nasze obrażenia.

Zdaniem Blizzarda proces rozwoju postaci był do tej pory bardzo monotonny, a podjęte decyzje wprowadzą do niego trochę różnorodności. Nie da się również ukryć, że mocno ograniczając maksymalne obrażenia, jakie może zadać każda postać, deweloperom łatwiej będzie balansować całą grę. Wszystkie buildy staną się bowiem dużo bardziej przewidywalne.

Nowe i odświeżone unikalne przedmioty oraz Glyphy

Blizzard zaznaczył jednak, że zmiany w kwestii zadawanych obrażeń nie mają na celu osłabić wszystkich postaci i spowolnić ich progresu. Zaraz po wyjaśnionej rewolucji zapowiedziano w rezultacie nowe przedmioty, Glyphy i statystyki na tablicy Paragonu, które zostaną dodane do Diablo 4 w celu zapewnienia postaciom dodatkowych obrażeń.

Trudno na ten moment stanowczo stwierdzić, czy jest to słuszna decyzja deweloperów. Z jednej strony, Diablo 4 zacznie przypominać bardziej World of Warcraft, gdzie obrażenia zadawane przez postaci można dokładnie przewidzieć. Zniknąć może w rezultacie tak satysfakcjonująca w action RPG frajda ze znalezienia przeoczonego przez deweloperów buildu, który czyni błahostkę z większości contentu w grze.

Z drugiej jednak strony, zyskać na tych decyzjach może różnorodność buildów w końcowej fazie gry. Do tej pory konkretne klasy mogły wybierać pomiędzy paroma umiejętnościami. Większość z opcji była zwyczajnie słabsza od pozostałych i nad resztą górowały skille niedocenione prawdopodobnie przez Blizzard. Wszyscy gracze podążali w rezultacie tą samą drogą, co może zmienić się w drugim sezonie.

Na pewno inaczej będzie również wyglądać proces rozwoju postaci. Lista nowych i zmienionych przedmiotów robi wrażenie, a pokazane podczas transmisji Glyphy dają nadzieję na ciekawszą itemizację. Źródeł obrażeń będzie teraz więcej, odporności zaczną działać, a proces rozwoju naszej postaci i poszukiwania lepszych przedmiotów powinien być dużo bardziej satysfakcjonujący.

Szybsze levelowanie i większa różnorodność endgame’u

Zdaniem Blizzarda wbicie 100 poziomu zajmowało do tej pory zdecydowanie za dużo czasu. Powinno być to coś osiągalnego dla większości zdeterminowanych graczy, którym udało się stworzyć grywalną, sprawną postać.

Tempo levelowania do 50 poziomu pozostaje co prawda niezmienione, ale znacząco ulegają zmianie punkty doświadczenia, które dostajemy za zabijanie zwykłych potworów na wyższych levelach. Ponadto punkty XP będą też gwarantować otwierane podczas Helltide skrzynki, ukończone zadania z Tree of Whispers oraz nagrody za Grim Favors.

Jak jasno również dał do zrozumienia poprzedni Developer Update, dodatek w postaci nowych bossów będzie zmuszał graczy do wychodzenia poza Nightmare Dungeony i próbowania swoich sił w innych aktywnościach. Z myślą o tym zdecydowano się na kilka usprawnień do endgame’owych wyzwań. World Bossy będą teraz pojawiać się na mapie co 3,5 godziny, a Legion Eventy co 25 minut. Ponadto Legiony będą gwarantować jeszcze więcej punktów doświadczenia i każde wydarzenie będzie powiązane z co najmniej jedną misją Tree of Whispers.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Diablo 4 | Blizzard Entertainment
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy