Diablo 4: Sezon Krwi startuje 17 października, a wraz z nim istotne zmiany
Już 17 października rozpocznie się kolejny sezon Diablo IV zwany Sezonem Krwi, w którym wprowadzimy mnóstwo nowej zawartości. Gracze mogą spodziewać się zupełnie nowej serii zadań, mocy Wampiryzmu, 5 dodatkowych bossów finałowych i wielu innych nowości.
Ponadto w nadchodzącej aktualizacji 1.2.0 pojawi się wiele zmian w zakresie komfortu rozgrywki, w tym poprawek dotyczących wierzchowców, Sławy, Podziemi Koszmarów, szybszego przyrostu PD i nie tylko. Więcej szczegółów można znaleźć poniżej lub w najnowszej transmisji na żywo z udziałem reżysera gry, Joe Shely’ego, zastępcy reżysera gry Josepha Piepiora, zastępcy projektanta gry, Antonia Watsona, i zastępcy dyrektora ds. społeczności, Adama Fletchera.
Przy okazji premiery tego sezonu gra Diablo 4 pojawi się również na platformie Steam. Będzie to kolejne miejsce oprócz Battle.net i konsoli Xbox Series XS, Xbox One, PlayStation 5 i PlayStation 4, w którym zostanie udostępnione Diablo IV. Gra zaoferuje cross-play oraz cross-save na wszystkich platformach. Osoby, które chcą grać w serwisie Steam, muszą najpierw kupić grę na tej platformie, a następnie połączyć Diablo IV z kontem Battle.net. Gracze korzystający z serwisu Steam będą mieli dostęp do różnych funkcji tej platformy, w tym osiągnięć Steam, listy znajomych z serwisu Steam i możliwości zapraszania tych znajomych do wspólnej gry.
- W tym sezonie, by położyć kres zupełnie nowemu, złaknionemu krwi zagrożeniu, gracze sprzymierzą się łowczynią wampirów Erys, której głosu w angielskiej wersji językowej użyczyła aktorka i producentka filmów, Gemma Chan. W trakcie podróży gracze będą mogli opanować moce Wampiryzmu, które dają dostęp do wielu mrocznych i potężnych umiejętności, by nasza postać walczyła jak wampir. By zyskać te moce, trzeba zdobyć zasób nazywany potężną krwią i odpowiednio dopasowany pancerz paktu.
- Wszystkie nowe potwory przybyły do Sanktuarium wraz z wampirycznym Władcą Zirem. Stańcie do walki ze spaczonymi przeciwnikami, nazywanymi Poszukiwaczami Krwi, którzy wyglądają i zachowują się jak postaci gracza i wykorzystują zbrukane umiejętności klasy.
- Największą szansę na znalezienie potężnej krwi i elementów pancerza paktu daje udział w wydarzeniu sezonowym Krwawe Żniwa. W trakcie tych wydarzeń w wielu regionach Sanktuarium zmierzycie się z armiami wampirów i Poszukiwaczami Krwi.
- Gdy Sezon Plugawców się zakończy, wszystkie postaci sezonowe zostaną przeniesione do Sfery Wieczności, a wszystkie przedmioty ze skrytki danej postaci z Sezonu Plugawców trafią do nowej zakładki skrytki w Sferze Wieczności, z której przedmioty można jedynie wyjmować.
- Tym razem będzie można rzucić wyzwanie pięciu finałowym bossom: Zamrożonej Bestii, Mrocznemu Mistrzowi, Varshanowi, Echu Duriela i Grigorowi, Galwanicznemu Świętemu.
- Nowi gracze mogą teraz pominąć kampanię i przejść do zawartości sezonowej natychmiast po ukończeniu Prologu, dzięki czemu mogą dołączyć do swoich znajomych, kiedy rozpocznie się sezon.
- Nagrody za zdobywaną Sławę (takie jak zapasy mikstur, dodatkowe punkty umiejętności i mistrzostwa oraz szemrzące obole) zarówno w Sferze Wieczności, jak i Sferze Sezonowej teraz przechodzą z sezonu na sezon. Unikatowe nagrody za Sławę będą teraz przenoszone na nowe postaci utworzone przez graczy w ramach tego samego typu gry. Hadkorowe nagrody za Sławę będą przypisane do konta do pozostałych postaci hardkorowych gracza, a niehardkorowe postaci otrzymają nagrody przypisane do danego typu postaci.
- Zdobywanie PD i awansowanie na poziom 100 nastąpi mniej więcej 40% szybciej w porównaniu z Sezonem Plugawców.
- Ulepszenia Podziemi Koszmarów to m.in. teleportacja do wnętrza podziemi, większa liczba potworów, wytrzymalsi towarzyszący bohaterowie niezależni i mniej wędrowania tą samą trasą.
- Zabawa w końcowej fazie gry została znacząco ulepszona poprzez wprowadzenie drabinki bossów. Gracze będą mogli polować na konkretnych nowych i powracających 5 bossów finałowych, aby zdobyć przedmioty unikatowe i uberunikatowe, które wypadają teraz znacznie częściej. Kolejną poprawką dotyczącą końcowej fazy gry jest to, że wydarzenia legionowe i bossowie świata będą pojawiać się znacznie częściej.
- Wprowadziliśmy mnóstwo zmian dotyczących zarządzania przedmiotami i ekwipunkiem, takich jak przekształcenie klejnotów w materiał rzemieślniczy. Ekwipunek nie będzie się teraz często przepełniał, co ograniczy zbędne wycieczki do miasta. Wprowadziliśmy też zmiany w zwojach ucieczki, które uchronią graczy przed utratą postępów postaci hardkorowych w przypadku problemów z łącznością.
- Wierzchowce poruszają się teraz szybciej, są zwinniejsze i potrafią szarżować przez blokady.
- Wprowadziliśmy też wiele innych zmian, takich jak poprawki miast, ulepszenia wydarzeń i liczebności potworów, zmiany w odporności na żywioły i efekty statusu, a także funkcjach UI i UX.