David Cage do graczy: "Kupujecie bobki, dostajecie więcej bobków"

Konferencja DICE to jak zwykle okazja do posłuchania, co ciekawego mają do powiedzenia różni interesujący ludzie związani z grami.

David Cage, projektant m.in. Heavy Rain, wyjawił na przykład, że jego zdaniem branża musi wreszcie dorosnąć. I ma pomysły, jak do tego doprowadzić.

Wystąpienie Cage’a składało się z kilku części, z których jedna, o nazwie "Rola i znaczenie graczy", odnosiła się bezpośrednio do nas, konsumentów elektronicznej rozrywki.

"Myślę, że kupowanie gier to akt niemal taki jak głosowanie. To ten akt decyduje o tym, w którym kierunku zmierzać będzie branża gier. Kupujecie bobki, dostajecie więcej bobków. Kupujecie ekscytujące, ryzykowne gry to takie dostajecie. To wy decydujecie, kupując gry, w jakim kierunku zmierzać będzie branża" - stwierdził Cage w trakcie konferencji.

Reklama

Całe wystąpienie Cage’a nosiło z kolei tytuł "Syndrom Piotrusia Pana. Branża, która nie chce dorosnąć" i w nim Cage postawił znaną już z jego wcześniejszych wypowiedzi tezę, że przemysł gier powinien wreszcie dojrzeć.

"Musimy zastanowić się kim jesteśmy i co robimy - i zmienić nasze postępowanie. [...] Na razie robimy tę samą grę, w kółko i w kółko. To poważnym problem. Kiedy zaczynam nową grę, czasem już na początku czuję się tak, jakbym grał w nią już tysiąc razy. To dlatego uważam, że zmiana jest potrzebna, żebyśmy dotarli do nowych odbiorców" - zaznaczył Cage.

Cage przedstawił również 9 kroków, które mogą doprowadzić do zmiany, jaką ma na myśli. Oto one:

  1. Twórzmy gry dla wszystkich odbiorców
  2. Zmieńmy nasz sposób myślenia i schematy myślowe, którymi podążamy
  3. Odkryjmy, że ważne jest by gry miały sens i znaczenie
  4. Sprawmy, by gry były bardziej dostępne
  5. Zaprośmy do współpracy ludzi z innych branż
  6. Nawiążmy nowe relacje z Hollywood
  7. Zmieńmy nasze relacje z cenzurą
  8. Zwiększmy rolę prasy
  9. Doceńmy znaczenie graczy
CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Heavy Rain | DICE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy