David Cage do graczy: "Kupujecie bobki, dostajecie więcej bobków"
Konferencja DICE to jak zwykle okazja do posłuchania, co ciekawego mają do powiedzenia różni interesujący ludzie związani z grami.
David Cage, projektant m.in. Heavy Rain, wyjawił na przykład, że jego zdaniem branża musi wreszcie dorosnąć. I ma pomysły, jak do tego doprowadzić.
Wystąpienie Cage’a składało się z kilku części, z których jedna, o nazwie "Rola i znaczenie graczy", odnosiła się bezpośrednio do nas, konsumentów elektronicznej rozrywki.
"Myślę, że kupowanie gier to akt niemal taki jak głosowanie. To ten akt decyduje o tym, w którym kierunku zmierzać będzie branża gier. Kupujecie bobki, dostajecie więcej bobków. Kupujecie ekscytujące, ryzykowne gry to takie dostajecie. To wy decydujecie, kupując gry, w jakim kierunku zmierzać będzie branża" - stwierdził Cage w trakcie konferencji.
Całe wystąpienie Cage’a nosiło z kolei tytuł "Syndrom Piotrusia Pana. Branża, która nie chce dorosnąć" i w nim Cage postawił znaną już z jego wcześniejszych wypowiedzi tezę, że przemysł gier powinien wreszcie dojrzeć.
"Musimy zastanowić się kim jesteśmy i co robimy - i zmienić nasze postępowanie. [...] Na razie robimy tę samą grę, w kółko i w kółko. To poważnym problem. Kiedy zaczynam nową grę, czasem już na początku czuję się tak, jakbym grał w nią już tysiąc razy. To dlatego uważam, że zmiana jest potrzebna, żebyśmy dotarli do nowych odbiorców" - zaznaczył Cage.
Cage przedstawił również 9 kroków, które mogą doprowadzić do zmiany, jaką ma na myśli. Oto one:
- Twórzmy gry dla wszystkich odbiorców
- Zmieńmy nasz sposób myślenia i schematy myślowe, którymi podążamy
- Odkryjmy, że ważne jest by gry miały sens i znaczenie
- Sprawmy, by gry były bardziej dostępne
- Zaprośmy do współpracy ludzi z innych branż
- Nawiążmy nowe relacje z Hollywood
- Zmieńmy nasze relacje z cenzurą
- Zwiększmy rolę prasy
- Doceńmy znaczenie graczy