Czy gra taka jak Lollipop Chainsaw nie powinna była powstać?

Konferencja DICE Summit, jak co roku, przyniosła wiele ciekawych wypowiedzi - mądrych, mniej mądrych i... po prostu barwnych. Sami zdecydujcie, do której włożyć tę Warren Spectora, twórcy Deus Eksa...

Warren Spector nie wymienił Lollipop Chainsaw z nazwy, ale pokazał grafikę promującą ten tytuł mówiąc o grach, "które nie powinny były powstać". Dlaczego nie powinny? Cała jego wypowiedź odnosiła się do kwestii poruszanej na DICE Summit dość często - tej, zgodnie z którą gry powinny stać się dojrzalsze.

Spector twierdził, że wiele gier może zrażać szeroką grupę odbiorców, bo zawierają przemoc mało atrakcyjną dla dojrzałego gracza.

"Kiedy byłem nastolatkiem potrzebowałem tylko kopa adrenaliny i jakiegoś odjazdowego spektaklu. I na pewno nie byłem w tym sam. Kiedy jesteś w tym wieku szukasz tych szokujących obrazków. Tryskającej krwi i wszystkiego tego, co się z tym wiąże - a to dlatego, że chcesz iść na przekór większości, chcesz szokować, być inny. Teraz jest inaczej. Nie interesują mnie faceci w zbrojach, którzy machają wielkimi mieczami. Byłem już ostatnim kosmicznym komandosem broniącym Ziemi przed inwazją kosmitów. Już nie chcę tego robić. Chcę treści, które mają znaczenie w moim życiu, które odnoszą się do prawdziwego świata. Jeśli mamy sięgnąć dalej, musimy przestać myśleć o naszych odbiorcach, jako o wyłącznie nastoletnich chłopcach lub nastoletnich dziewczynkach. Musimy myśleć o rzeczach, które mają znaczenie dla normalnych ludzi, nie tylko geeków, którymi kiedyś byliśmy" - stwierdził Spector.

Co do zasady - zgoda. Ale czy to znaczy, że nie ma być już miejsca na gry takie jak Lollipop Chainsaw? Co o tym myślicie?

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: DICE | Deus Ex
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy