Cyfrowe gry i interaktywne media z rekordowym wynikiem za rok 2019

​Gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości, czy cyfrowe gry na różne platformy dobrze się sprzedają, to właśnie mamy odpowiedź - w ubiegłym roku osiągnęły wynik 120,1 mld dolarów.

Za nami kolejny rok, więc na spokojnie można brać się za podsumowania - jedno z pierwszych pochodzi od SuperData, bo jego analiza Digital Games and Interactive Media właśnie trafiła do sieci. Zacznijmy od tego, że ponownie mamy do czynienia z rekordem, bo cyfrowe gry i interaktywne media zarobiły w ubiegłym roku imponującą sumę 120,1 mld USD, co oznacza 5 mld wzrost względem ubiegłego roku.

Jeżeli zaś chodzi o konkretne kategorie, to mobilne gry wygenerowały 64,4 mld USD, gry konsolowe 15,4 mld USD, inne formy interaktywnych mediów, jak choćby streaming (typu Twitch czy Mixer) 6,5 mld USD, a segment VR 6,3 mld USD - oznacza to, że wszystkie z wyjątkiem jednej zanotowały zwyżkę formy. Czarną owcą okazały się gry pecetowe, które choć wygenerowały dochód na poziomie 29,6 mld USD, to mamy tu do czynienia ze spadkiem o ok. 6 mld względem ubiegłego roku. Dlaczego? Trudno jednoznacznie ocenić, ale jednym z powodów jest zapewne brak wielkich hitów.

Reklama

Gamingowy krajobraz ubiegłego roku zdominowały gry free-to-play, które zanotowały 6% wzrost do kwoty 87,1 mld USD - w przypadku gier mobilnych to właśnie one wygenerowały lwią część dochodu, a na PC zarobiły 21,1 mld USD. I tylko w temacie konsol poradziły sobie znacznie gorzej, notując tam 1,6 mld USD, co oznacza spadek z 2,1 mld USD w ubiegłym roku, a co więcej analitycy prognozują, że w tym roku będzie to już tylko 1 miliard USD. Jeżeli zaś chodzi o najpopularniejsze gry free-to-play, to mamy Fortnite’a z wynikiem 1,8 mld USD, Dungeon Fighter z 1,6 mld USD oraz Pokemon Go, które zarobiło 1,4 mld USD.

Segment gier premium ponownie musiał pogodzić się ze spadkiem, ale dla równowagi niewielki wzrost z 5,6 mln headsetów zanotował rynek VR, który w ubiegłym roku dostarczył na rynek 5,7 mln zestawów (na PC, konsole i smartfony łącznie). Na koniec czas jeszcze na prognozy na obecny rok, bo jak spodziewa się SuperData, będzie on kolejny rekordowym i powinien zakończyć się z wynikiem 124,8 mld USD. I w sumie to trudno się temu dziwić, bo na rynek już niebawem trafi wiele długo wyczekiwanych produkcji, jak  Cyberpunk 2077 czy The Last of Us Part II, a co więcej pod koniec roku doczekamy się debiutu nowej generacji konsol.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy