Reklama

Carbon Studio rozpoczyna etap produkcji gry osadzonej w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar

​Carbon Studio, notowany na NewConnect producent gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość), 10 stycznia zakończył pre-produkcję gry premium (AAA) z gatunku VR fantasy, osadzonej w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. To efekt podpisanej we wrześniu 2019 roku umowy z Games Workshop, globalnym wydawcą gier bitewnych i miniaturek fantasy. Faza produkcji gry przeznaczonej na wszystkie główne platformy VR rozpoczęła się już w tym tygodniu.

Spółka zakończyła główne prace koncepcyjno-projektowe we współpracy z brytyjskim partnerem. W tym tygodniu Carbon Studio przekazała finalny projekt scenariusza gry do Games Workshop. Tym samym spółka rozpoczęła etap produkcji.

"Games Workshop bardzo aktywnie angażuje się we współpracę nad naszym wspólnym projektem. W ramach prac nad grą działamy ze specjalnym zespołem dedykowanym dla Carbon Studio. Niezwykła popularność uniwersum Warhammer, bardzo duża i aktywna społeczność skupiona wokół tego świata oraz zaangażowanie zespołu Games Workshop sprawiają, że jest to dla nas niezwykle cenne przedsięwzięcie. Z przyjemnością więc komunikujemy, że przeszliśmy do fazy produkcyjnej największego tytułu w naszej historii, osadzonego w technologii wirtualnej rzeczywistości" - informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.

Reklama

Games Workshop od wielu lat wytwarza najlepsze miniaturki fantasy na świecie - projektuje, tworzy, sprzedaje i dystrybuuje całą gamę gier, figurek wojowników, książek i zestawów modeli Warhammer: Age of Sigmar i Warhammer. 40 000 poprzez sieć i poprzez ponad 500 sklepów firmowych (w tym
w Polsce), sklep online www.games-workshop.com oraz niezależne kanały sprzedaży w ponad 50 krajach na całym świecie. Wartość rynkowa brytyjskiej firmy notowanej na giełdzie w Londynie wynosi obecnie ponad 2 mld GBP.

Jednym z założeń projektowych studia oraz głównym celem podjęcia w maju 2019 roku emisji akcji spółki, była produkcja nowej gry z gatunku VR Fantasy. Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar oparta jest na globalnej marce, ikonie wśród gier w świecie fantasy, stworzonej przez wydawcę miniaturek i gier bitewnych - Games Workshop.

Na realizację projektu Carbon Studio przeznaczyło 2,1 mln zł, z czego 1,8 mln zł pochodziło z emisji akcji.

"Równolegle z planowaniem produkcji Age of Sigmar prowadzimy także działania marketingowe i promocyjne naszej działalności oraz pracujemy nad stworzeniem samodzielnej produkcji The Wizards - Dark Times, która pierwotnie miała być dodatkiem podstawowej wersji The Wizards" - informuje Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

W nowej odsłonie przywoływanie czarów opierać się będzie na intuicyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk. Gracze dostrzegą także inne spojrzenie na świat fantasy. Na realizację projektu spółka przeznaczyła ok. 0,5 mln zł. Część kwoty pochodzi z emisji akcji spółki. Pozostała część budżetu zostanie sfinansowana z bieżącej działalności firmy. Nowa produkcja trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2020 roku.

W czerwcu 2019 roku miała miejsce premiera tytułu The Wizards dostępna na goglach Oculus Quest. Debiut tytułu w tym wydaniu został bardzo pozytywnie odebrany na rynku VR-owym. W kilka godzin po udostępnieniu gry na Oculus Quest spółka odzyskała wszystkie środki, zainwestowane w porting (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces wydania gry).

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy