Bungie tłumaczy się ze spadającej jakości Destiny 2
Bungie wyjaśnia dlaczego Destiny 2 ma ostatnio tyle bugów i jak planuje poprawić sytuację gry.
Od momentu premiery dodatku Lightfall Destiny 2 znajduje się w dość trudnym położeniu. Wielu graczy skarży się na jakość rozszerzenia, ale największy problem gry to jej stabilność i poziom zabugowania. W niedawnym wpisie na blogu firmy, zdecydowała się ona w końcu wyjaśnić co dzieje się wokół D2 i przedstawić graczom plan, jak deweloperzy planują poprawić sytuację.
Ostatnio notorycznie gracze są rozłączani w połowie aktywności. Z punktu widzenia przeciętnego gracza, wydaje się jakby konto wsparcia technicznego gry na Twitterze informowało o “awaryjnych pracach serwisowych" częściej niż zwykle. Taka niestabilność i związana z tym frustracja członków społeczności zebranej wokół gry doprowadziła Bungie do chyba najbardziej transparentnego wyjaśnienia na temat stanu gry w jej historii.
W czwartkowym wpisie na blogu studio wyjaśniło, że poczyniło duże inwestycje w poprawę stabilności gry, szczególnie w chwilach wysokiego obłożenia serwerów - takich jak premiery dodatków czy duża liczba raidów na raz. I rzeczywiście, zarówno Lightfall jak i raid Root of Nightmares miały bardzo bezproblemowe starty.
Niestety, prace miały wpływ na działanie usługi “Claims", która jest kluczem do działania gry. Wszystkie informacje z gry - takie jak powiadomienia o zabitych przeciwnikach czy podniesionych przedmiotach - tworzą “Claima" i przekierowują go do odpowiedniego serwera, aby gra mogła we właściwy sposób zareagować. Claimy teraz działają nawet jeśli do serwera próbuje się dostać duża liczba graczy na raz, ale system nie jest w stanie sam się odpowiednio naprawić w momencie ewentualnej awarii.
Kiedy psuje się kanał komunikacji Claima i nie potrafi potem odpowiednio się odtworzyć - tak jak to miało miejsce wcześniej - gracze otrzymują jeden z wielu kodów błędów. Gdy taka sytuacja dzieje się masowo, Bungie musi wyłączyć na jakiś czas całą grę by przywrócić jej stabilne działanie.
We wpisie na blogu Bungie zapewnia, że naprawa Claimów jest teraz ich najważniejszym zadaniem, ale zwraca również uwagę, że jest to skomplikowany problem i jego usunięcie zajmie jakiś czas. Aktualnie twórcy gry pracują nad tym, by gra po ewentualnych awariach szybciej “wracała na nogi", a w najbliższej aktualizacji powinny się pojawić usprawnienia logowania i informowania o błędach. Konkretne usprawnienia dotyczące automatycznego przywracania Claimów powinny pojawić się wraz ze startem kolejnego sezonu, czyli w okolicach 22 sierpnia.