Black Myth: Wukong – kontrowersje wokół wytycznych dla influencerów

Black Myth: Wukong wzbudza duże emocje - głównie związane z samą grą, ale okazuje się, że nie tylko. Wyciekły dokumenty skierowane do influencerów, z których wynika, że studio Game Science, za pośrednictwem współwydawcy Hero Games, zażądało od twórców treści, aby unikali poruszania w swoich materiałach tematów związanych z polityką, "feministyczną propagandą" oraz odniesieniami do pandemii Covid-19.

W skrócie:

  • Studio Game Science, za pośrednictwem Hero Games, zażądało od influencerów unikania tematów politycznych, "feministycznej propagandy" i odniesień do Covid-19 w materiałach dotyczących Black Myth: Wukong.
  • Wytyczne trafiły nieoficjalnie do mediów. Wyciek wywołał debatę na temat prób kontrolowania treści o grze przez twórców i wydawcę, szczególnie w kontekście wcześniejszych zarzutów o mizoginię.
  • Black Myth: Wukong zadebiutuje na PC oraz PlayStation 5 już 20 sierpnia. Wersja na Xbox Series X/S nadal nie ma ustalonej daty premiery.

Reklama

Rzeczony wyciek pochodzi z działu marketingu Hero Games i ukazuje zestaw wytycznych, których influencerzy mieli przestrzegać przy tworzeniu treści dotyczących Black Myth: Wukong. Dokumenty te zawierają standardowe zasady dotyczące uprzejmego zachowania i unikania obraźliwego języka, ale także bardziej polityczne wytyczne, związane z feminizmem i pandemią Covid-19, ale także przemocą czy branżą gier wideo w Chinach. Te ostatnie wzbudziły liczne kontrowersje wśród graczy i dziennikarzy.

Dokumenty, które wyciekły do mediów społecznościowych za sprawą francuskiego twórcy treści i dziennikarza Benoit "ExServ" Reiniera, oraz potwierdzone przez amerykańskiego reportera Forbes, Paula Tassiego, wskazują na próbę ścisłej kontroli treści dotyczących gry. Wytyczne takie jak unikanie obraźliwego języka czy nieobrażanie innych twórców treści są typowe dla tego typu dokumentów, ale reszta zaleceń, takich jak unikanie "feministycznej propagandy" czy odniesień do pandemii Covid-19, budzi kontrowersje.

Niektóre z tych wytycznych mogą wynikać z doświadczeń studia Game Science z poprzednimi skandalami, takimi jak zarzuty o mizoginię, które pojawiły się w 2020 roku. Wówczas prezes Game Science, Féng Jì, został oskarżony o używanie seksistowskiego i mizoginistycznego języka w swoich postach w mediach społecznościowych.

Hero Games oraz Game Science prawdopodobnie dążą do skupienia uwagi na samej grze; chcą uniknąć wszelkich potencjalnych kontrowersji, które mogłyby odwrócić uwagę od premierowego tytułu. Może to jednak wskazywać na brak doświadczenia w pracy z zachodnią prasą i influencerami, wśród których wolność wypowiedzi i krytyczne podejście do treści są bardziej powszechne.

Black Myth: Wukong to pierwsza duża gra konsolowa chińskiego studia Game Science i jedna z najgłośniejszych premier tego roku. Produkcja jest inspirowana chińską mitologią, a główny bohater to Małpi Król, postać znana z klasycznej chińskiej powieści "Wędrówka na Zachód". Jej premiera została zaplanowana na 20 sierpnia, w wersjach na PC i PlayStation 5. Nie wiadomo, kiedy światło dzienne ujrzy edycja na Xboksy Series X/S.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Black Myth: Wukong | COVID-19
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy