Baldur's Gate 3 otrzyma narzędzia dla modderów
Baldur's Gate 3 to gra, dla której modderzy mogą zrobić bardzo dużo dobrego. Larian Studios doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Twórcy najgłośniejszego RPG-a ostatnich lat zapowiedzieli właśnie oficjalne narzędzia modderskie. Zestaw zostanie udostępniony 7 września.
- Baldur's Gate 3 będzie wspierał modyfikacje tworzone przez graczy.
- Narzędzia modderskie zostaną udostępnione 7 września, przy okazji premiery aktualizacji Patch 7.
- Modderzy będą mogli tworzyć nowe klasy, broń czy zaklęcia.
Larian Studios ogłosiło, że Baldur's Gate 3 zacznie oficjalnie wspierać modyfikacje już pod koniec lata. Wraz z wydaniem aktualizacji Patch 7, zaplanowanej na 7 września, gracze otrzymają oficjalnie zatwierdzone narzędzia, służące do modyfikowania tego znakomitego RPG-a. Testy nowego patcha zaczynają się już dziś, 3 czerwca, w ramach zamkniętej bety, w której udział wezmą wybrani twórcy modów.
Patch 7 to nie tylko poprawki błędów, ale przede wszystkim wprowadzenie narzędzi modderskich, dzięki którym fani będą mogli tworzyć własną zawartość do gry. Na początku zestaw będzie dostępny dla wybranej grupy modderów, którzy pomogą Larian w wyeliminowaniu największych problemów i przetestowaniu technologii z już istniejącymi, nieoficjalnymi modami. W lipcu do testów dołączy kolejny tysiąc osób, które zgłoszą się do bety. To wszystko ma dać twórcom pewność, że we wrześniu szersze grono fanów otrzyma sprawdzone narzędzia.Larian podkreśla, że nowy system modowania nie zamknie możliwości tworzenia nieoficjalnych modyfikacji, które od jakiegoś czasu funkcjonują w społeczności graczy. Gra będzie nadal rozpoznawać i uruchamiać te mody - po prostu nie będą one oficjalnie wspierane. "Rozumiemy i doceniamy ciężką pracę oraz zaangażowanie społeczności modderskiej i nie mamy zamiaru ograniczać modowania tylko do naszej oficjalnej platformy" - stwierdziło studio w swoim oświadczeniu.Narzędzia modderskie dla Baldur's Gate 3 pozwolą na tworzenie nowych klas postaci, broni, zbroi, zaklęć, a także na wprowadzanie zmian w wyglądzie gry. To nie pierwsza produkcja osadzona w uniwersum Dungeons & Dragons, która na to pozwoli. Podobne możliwości otrzymaliśmy lata temu w Neverwinter Nights od studia BioWare.W swoim oświadczeniu Larian podkreśla, że rozumie, jak ważne dla społeczności graczy jest modowanie. "Niezależnie od tego, czy zmieniacie kolor kul ognia na różowy, zwiększacie obrażenia zadawane przez kiełbasę, czy wyposażacie wszystkich obywateli Faerûnu w broń palną, modyfikacje pozwolą wam na zmianę wyglądu lub zachowania gry" - czytamy w oficjalnej zapowiedzi.
Narzędzia modderskie zostaną najpierw udostępnione w wersji na PC, za pośrednictwem oprogramowania Mod.io, a wsparcie dla Maca i konsol pojawi się w późniejszym czasie. Ale tak czy inaczej tworzenie modów będzie wymagało komputera.
Chociaż Larian Studios nie planuje dodatków do Baldur's Gate 3, otwiera się na współpracę z graczami i modderami, którzy sami będą mogli tworzyć wymarzone rozszerzenia. Z kolei twórcy gry koncentrują najwięcej zasobów na nowym, jeszcze większym projekcie, niezwiązanym z Dungeons & Dragons.