Dużo dzieje się ostatnio wokół Microsoftu i niestety niewiele z tych rzeczy jest pozytywnych. Wszyscy doskonale pamiętają zapewne ponad 9 tysięcy zwolnień w całej firmie, które dotknęły w dużym stopniu Xboxa. Zrezygnowano z Forzy Motorsport, zamknięto studia i pożegnano się z tysiącami deweloperów. Potem ze Stanów Zjednoczonych doszły do nas informacje, że częśc dystrybutorów Xboxów rezygnuje z dalszej sprzedaży konsol. Gdyby tego było mało, ostatnio ogłoszono dodatkowo wzrost cen Game Passa o 50%, a najnowsze raporty sugerują, że Call of Duty traci Microsoftowi setki milionów dolarów.
Mało? Posłuchajcie tego…
W nowym materiale na kanale YouTube DidYouKnowGaming Liam Robertson opowiada, że Xbox w pewnym momencie chciał swojego własnego Uncharted. Wydawca pozazdrościł najwyraźniej sukcesu popularnej gry przygodowej Naughty Dog i na chęciach się nie skończyło - rozpoczęto produkcję gry jeszcze w trakcie poprzedniej generacji konsol.
Produkcja nosiła wtedy nazwę "Project Ranger" i odpowiedzialne było za nią Black Tusk Studios. Teraz zespół ten znamy jako The Coalition i to w ich ręce trafiło Gears of War. W największym skrócie Project Ranger miał być połączeniem Uncharted i Mission Impossible. Elementy typowe dla gier przygodowych, znane doskonale z gry Naughty Dog, miały zostać wzbogacone o motyw szpiegowski. Liam Robertson opowiada również, że zatrudniono studentów z uniwersytetu Savannah College of Art and Design, którzy mieli projektować koncept Project Ranger, a nawet crossover z Kinectem.
Projekt był na na tyle zaawansowanym etapie, że został zaprezentowany podczas prezentacji Xboxa na E3 2013, chociaż nic nie zaprezentowano na scenie targów. Ostatecznie Project Ranger padł ofiarą problemów, które zabiły już wiele innych gier - kreatywne różnice oraz inne zobowiązania. W przypadku The Coalition było to zaangażowanie w dalszy rozwój marki Gears of War.
Jak już teraz wiemy, zamiłowanie do gier przygodowych Xboxa oraz inspiracja Uncharted najwyraźniej nie wygasła całkowicie, chociaż od Projektu Ranger minęło ponad 10 lat. Microsoft we współpracy z Bethesdą doczekali się bowiem ostatnio Indiana Jones and the Great Circle. Zaangażowano większą markę, zrezygnowano oczywiście z elementów Mission Impossible, ale tytuł ten ma sporo wspólnego z Uncharted.










