The Game Awards 2025 uraczyło graczy wieloma ciekawymi zapowiedziami. Pokazano światu nadchodzące nowe gry z serii Tomb Raider, kontynuację hitowego Control, dwie produkcje osadzone w uniwersum Gwiezdnych Wojen, choć mocno od siebie odmienne tematycznie czy też nową odsłonę Total War: Warhammer 40K. A to tylko mała część wszystkich ogłoszeń i prezentacji.
Z kolei segment przyznawania nagród w poszczególnych kategoriach szedł jak po sznurku. Lwia część "tortu" powędrowała do hitowej gry RPG Clair Obscur: Expedition 33. Co by nie mówić unikalna produkcja od francuskich twórców sięgnęła po rekordowe 9 statuetek, zdobywając też najbardziej prestiżową nagrodę Gry Roku. O sporym przegranym można mówić w kontekście Kingdom Come: Deliverance 2. Uznana czeska gra z klimatem średniowiecza nie została doceniona nawet jedną nagrodą. Wymowną reakcję twórców tej gry opisaliśmy w tym materiale.
The Game Awards 2025 rozczarowało odbiorców?
Tegoroczna edycja The Game Awards mocno podzieliła graczy, na co wskazują wyniki badania ankietowego przygotowanego przez samego Geoffa Keighleya, włodarza i prowadzącego całej imprezy. Keighley zapytał za pośrednictwem X, jak fani odbierają wydarzenie, które odbyło się minionej nocy.
Zaledwie 16,7% respondentów przyznało TGA 2025 najwyższą notę 'A'. Co czwarty odbiorca ocenił to święto na poziomie 'B'. Wynik nieco ponad 21% utrzymał się przy przeciętnej ocenie 'C'. I teraz przechodzimy do najlepszego. Aż 36,6% ankietowanych oceniło galę w kryterium 'D lub gorzej', przyznając najniższą możliwą notę. 280 tys. to liczba wszystkich głosów w momencie pisania tego artykułu.

Czego oczekiwali fani?
W ostatnich tygodniach głośno plotkowano o możliwości zapowiedzi Half-Life'a 3 czy też The Elder Scrolls 6. Już na samym początku transmisji na czacie kanału TGA można było łatwo doszukać się hurtowo wysyłanych wiadomości fanów czekających na ogłoszenie tego pierwszego dzieła. Nic takiego nie miało miejsca
Z drugiej strony nie sposób nie odnieść wrażenia, że pierwsza połowa gali obfitowała w znacznie ciekawsze ogłoszenia, a samo wydarzenie miało naprawdę sporą dynamikę i tempo prezentacji, czego nie można powiedzieć o ostatniej godzinie wieńczącej całe The Game Awards.
Warto też dodać, że na kilka godzin przed rozpoczęciem gali do sieci zdążyło wyciec kilka ogłoszeń, które potem pojawiły się podczas TGA. Mowa chociażby o dwóch odsłonach Tomb Raidera. Fani po prostu wiedzieli już wcześniej, czego mogą się spodziewać.










