Po prawie dwóch dekadach Phantomery Interactive powraca do swojego pierwszego eksperymentu - Sublustrum, gry, która w 2008 roku zdefiniowała gatunek psychologicznej przygodówki artystycznej. Teraz, odtworzona i na nowo zaprojektowana przy użyciu nowoczesnych technologii, trafi na PC i konsole jesienią 2026 roku.
Pod kierownictwem dyrektora kreatywnego oryginału, Gieorgija Biełoglazowa, Phantomery stara się zachować niepowtarzalną atmosferę pierwowzoru, jednocześnie przenosząc ją dosłownie do nowego wymiaru. Gracze otrzymają pełną swobodę eksploracji hipnotyzujących trójwymiarowych przestrzeni, nowych mechanik oraz dodatkowych szczegółów fabularnych.
Zanurzenie w labiryntach świadomości
Sublustrum opowiada historię pisarza, który próbuje rozwikłać tajemnicze zaginięcie swojego brata - naukowca - oraz odkryć przeznaczenie osobliwego urządzenia, które po sobie zostawił. Bohater trafia w przestrzeń pomiędzy jawą a snem, a detektywistyczne śledztwo przeradza się w surrealistyczną podróż w głąb jego własnej podświadomości.
Architektura snów
Świat Sublustrum łączy w sobie wiktoriańską melancholię, industrialne konstrukcje oraz retrofuturyzm początku XX wieku. To przestrzeń, w której nauka współistnieje z mistycyzmem, a mechanizmy dosłownie stają się naczyniami dla ludzkiej duszy.
Estetyka gry czerpie z optyki starych obiektywów i ziarnistej faktury taśmy filmowej - wizualnego zabiegu, który potęguje wrażenie autorskiego kina i kruchych, ulotnych snów.

Dźwięk jako przewodnik
Dźwięk w projekcie to nie tylko sposób na tworzenie atmosfery, ale pełnoprawny element narracji i rozgrywki oraz podstawa niektórych zagadek, zawierających rytmiczne i muzyczne elementy. To audialna podróż, której towarzyszy charakterystyczny dark ambient, nadający ton oryginalnej grze.
Zachować dziedzictwo, spojrzeć w przyszłość
Oryginalna gra Sublustrum była eksperymentem, w którym obraz, dźwięk i opowieść stapiały się w jedno doświadczenie. W remake'u staramy się nie tylko unowocześnić warstwę wizualną i dźwiękową, ale przede wszystkim jak najmocniej zanurzyć gracza w tym onirycznym świecie - przestrzeni, w której można dotknąć granic percepcji i eksplorować własną świadomość.
Sublustrum ukaże się jesienią 2026 roku na PC i konsolach.









