Producent energetyków Monster Energy zdecydowanie potrafi we współpracę z branżą elektronicznej rozrywki w celu wzmocnienia relacji. Marka regularnie, przy okazji premier kolejnych odsłon Call of Duty organizuje specjalne promocje dla fanów. Jednak to nie wszystko, bo zaistniała również przy okazji kooperacji ze znanymi influencerami, jak m.in. MrBeast czy GeT_RiGhT czy wprowadzając specjalne edycje swoich flagowych produktów (np. przy okazji premiery Assassin's Creed Origins). Czy równie wiele do zaoferowania będzie miała zupełnie odmiennej grupie docelowej?
"Nowa sympatia w puszce"
Nowa propozycja Monster Beverage Corporation pojawi się w czterech odsłonach smakowych: Strawberry Fling, Guava Lava, Berry Tempting i Sunset Squeeze i skierowana jest do kobiet. Wszystkie warianty mają formułę bez cukru i zawierają 200 mg kofeiny w puszce o pojemności 355 ml. Czym właściwie nowy Monster w damskim wydaniu różnić będzie się od zwykłego "energetyka"? Producent nie podzielił się jeszcze oficjalną listą składników, ale podkreśla funkcjonalny charakter swojego produktu, który ma zwiększać produkcję kolagenu, dbać o zdrowie skóry i włosów oraz wspierać odporność.
FLRT narodził się z prostego przekonania: energia powinna być tak samo pełna życia, odważna i radosna, jak kobiety, które po nią sięgają. Składniki dobre dla zdrowia, zero cukru, bez nagłych spadków energii i bez kompromisów
Udostępniona w sieci oficjalna strona napoju FLRT prezentuje produkt w lifestyle'owym klimacie. Jedno ze sloganów brzmi: "Poznaj swoją nową sympatię w puszce".
Zaspokoić wszystkie pragnienia
FLRT ma być odpowiedzią Monstera na trend, który od kilku lat nabiera rozpędu. Segment kobiecych energetyków zyskał w USA realną siłę. Monster celuje dokładnie w tę grupę, podobnie jak wcześniej wprowadzone linie: bazująca na naturalnych składnikach roślinnych Reign Storm czy pozbawiona cukru Monster Ultra.
W sieci pojawiły się już pierwsze reakcje. TikToker Snachwithzach udostępnił wideo prezentujące nowe puszki Monstera, a użytkownicy komentowali pomysły nazwy i zasadność powoływania do życia takiego projektu.
Spora część wypowiedzi użytkowników koncentrowała się na podejściu Monstera do kobiet, które według ich opinii wydaje się przesadzone.
Czy oni myślą, że jesteśmy innym gatunkiem? Dlaczego miałabym nie wybrać fajnej puszki z fajną nazwą ze wszystkimi smakami, które już lubię
Inni zwracali uwagę, że marka już od dawna ma w ofercie warianty smakowe kojarzone z kobiecą estetyką.
Przecież mają ultra strawberry, ultra rose i białego monstera... to są bardzo "kobiece" smaki... po co im jeszcze jeden?
Nie brakło także komentujących, którzy porównywali nową ofertę do dotychczasowych propozycji.
Czyli mniejszy i droższy. Ja dziękuję, zostanę przy 'męskim' Monsterze. Wszystkie różowe puszki i tak uwielbiam
"Potwór" rośnie w siłę
Monster Beverage Corporation zakończyło trzeci kwartał 2025 roku z dobrym wynikiem. Jak podała redakcja "Bevnet" przychody netto wzrosły o 16,8 procent do 2,2 mld dolarów. Sprzedaż napojów Monster Energy zwiększyła się o 17,7 procent, a sprzedaż netto od początku 2025 roku osiągnęła sumę 6,16 mld dolarów.
Poza Stanami Zjednoczonymi sprzedaż w trzecim kwartale 2025 roku także odnotowała wzrosty - o 23,3 procent, osiągając wynik 937,1 mln dolarów.
Podczas prezentacji wyników prezes firmy Hilton Schlosberg zapowiedział intensywny czas premier. FLRT ma wejść do wybranych kanałów dystrybucji pod koniec pierwszego kwartału - niestety, na ten moment nie potwierdzono, czy trafi także do Polski.
Innowacyjność pozostaje kluczowym elementem naszej długoterminowej strategii wzrostu. Z entuzjazmem podchodzimy do naszej jesiennej oferty nowych produktów w 2025 roku oraz szerokiego wachlarza planowanych nowości na 2026 rok, w tym nadchodzącej premiery FLRT - naszej marki dedykowanej kobietom, którą wprowadzamy na rynek pod koniec pierwszego kwartału w czterech wariantach smakowych
Na rodzimym rynku, który jeszcze rok wcześniej odczuwał spadek sprzedaży związany z ograniczeniem dostępu do energetyków dla nieletnich, sytuacja zaczęła się odbudowywać, gdy producenci dopasowali ofertę do nowych zasad. Z danych CMR przedstawionych w "Raporcie napojowym 2025" udostępnionym przez redakcję "Wiadomości spożywcze", wynika, że w przedziale styczeń-maj 2025 roku wartość sprzedaży wzrosła o 8 procent w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Redakcja "Wiadomości handlowych" podała natomiast, że w 2024 roku Monster uzyskał 11,9 procent udziału w ekspozycji, co było jednym z wyższych wyników w kategorii. W ujęciu rocznym Coca-Cola, do portfolio której zalicza się Monster, zajęła trzecie miejsce pod względem widoczności na półkach, notując średnio 17,4 procent udziału i plasując się na czwartej pozycji w zestawieniu producentów.
FLRT wchodzi do gry
Wszystko wskazuje na to, że Monster wchodzi w kolejny etap swojej ekspansji - już nie tylko rywalizując smakami czy rozpoznawalnością w świecie gier, ale także próbując w bardziej skoncentrowany sposób odpowiedzieć na potrzeby dedykowanej grupy odbiorców. Czy wizja energetyka stworzonego "dla kobiet" trafi w gusta konsumentek, czy raczej wywoła kolejną falę internetowych sporów? Na weryfikację ze strony rynku trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.











