Alien: Isolation

Od czasu Aliens vs Predator z 1999 roku nie ukazała się żadna dobra gra z akcją osadzoną w uniwersum "Obcego". Aż do 2014?

Całkiem prawdopodobne, że w tym roku zagramy w końcu w grę wideo z Ksenomorfami, na jaką to uniwersum zasługuje. Studio Creative Assembly (m.in. seria Total War) pracuje nad Alien: Isolation - survival horrorem, który ma nam przypomnieć, że Obcy to jedna z najstraszniejszych kreatur w dziejach popkultury. Już dziś zróbcie zapas pigułek uspokajających!

W Alien: Isolation wcielimy się w Amandę Ripley, a więc córkę głównej bohaterki filmowego pierwowzoru. Akcja gry będzie się toczyć piętnaście lat po zakończeniu pierwszej części przeboju wytwórni 20th Century Fox.

Reklama

Protagonistka wyrusza na misję, której celem jest odnalezienie czarnej skrzynki okrętu Nostromo, na którym to rozegrały się pierwsze krwawe wydarzenia z Ksenomorfami i Marines w rolach głównych. To ostatnia szansa na wyjaśnienie, co też wydarzyło się na pokładzie frachtowca i co stało się z matką Amandy. Zadanie jest szalenie niebezpieczne, ale bohaterka może liczyć na wsparcie kilkuosobowej załogi stacji handlowej Sewastopol.

Przejdźmy do rozgrywki. Co najważniejsze, Alien: Isolation NIE będzie shooterem ani zręcznościówką. Gra ma być survival horrorem z prawdziwego zdarzenia. Dowód? Oto najmocniejszy - Amanda nie będzie wyposażona w broń. Autorzy w ogóle nie przewidują możliwości podjęcia przez nas walki z Obcymi. Zamiast strzelać, będziemy uciekać, chować się i odwracać uwagę przebiegłego, żądnego krwi wroga.

Postawione przed nami zadania będą polegały na zdobywaniu surowców, tworzeniu przedmiotów czy hakowaniu systemów pokładowych. Amanda nie będzie posiadała broni, ale zostanie wyposażone w rozmaite gadżety. Jednym z najprzydatniejszych będzie kultowy wykrywacz ruchu, który niejednokrotnie uratuje nam życie. Z drugiej strony - jego nieustanne pikanie będzie wzmacniać ciągłe uczucie niepewności i niepokoju. A na tym autorom zależy w szczególności.

Oczywiście nie tylko brak uzbrojenia oraz odgłosy wykrywacza ruchu będą odpowiedzialne za wywoływanie w nas strachu. Autorzy zamierzają dużo grać światłem oraz dźwiękiem. Lokacje będą przeważnie mroczne i ciche, ale to gdzieś zobaczymy mrugające źródło światła, to skądś dobiegnie nas niepewny, metaliczny odgłos... Ani przez chwilę nie będziemy mogli czuć się bezpiecznie.

Creative Assembly postawiło sobie za cel stworzenie klimatu przywodzącego na myśl filmowego "Obcego". Projekty frachtowca, który będziemy przemierzać, mają być mocno inspirowane twórczością H.R. Gigera, czyli ojca Ksenomorfów oraz wielu innych, psychodelicznych projektów. Na pokazanych dotychczas materiałach, pochodzących z konsol nowej generacji, gra wygląda wyśmienicie.

Alien: Isolation zapowiada się na jedną z najbardziej klimatycznych gier od dawna. Pomysł stworzenia prawdziwego survival horroru z Ksenomorfami, zamiast typowej strzelanki, może być tym, na co czekamy od lat. A doczekać mamy się już w tym roku, w wersjach na PC, X360, PS3, XONE oraz PS4. Pamiętajcie o pigułkach!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alien: Isolation
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy