PlayStation VR 2 z wieloma usprawnieniami, patenty Sony w sieci

​Czyżby japoński gigant miał zamiar uporać się ze wszystkimi niedostatkami, które trapiły pierwszą generację jego gogli wirtualnej rzeczywistości?

Ostatnio wiemy już nieco więcej na temat PlayStation 5, bo Sony oficjalnie potwierdziło nazwę konsoli, jej datę premiery, szczegóły specyfikacji, w tym dysk SSD czy GPU ze wsparciem dla śledzenia promieni oraz ujawniło nowy kontroler z technologią haptyczną -  ba, jeden z holenderskich sklepów ruszył nawet z przedsprzedażą next-gena! Dziś docierają zaś do nas kolejne informacje, tym razem dotyczące drugiej generacji headsetu VR od Sony, który przynieść ma bezprzewodową łączność, nowe kamery i kontrolery ruchu, a także wsparcie dla rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Reklama

Wszystko za sprawą serwisu technologicznego Lets Go Digital, który dotarł do wniosków patentowych Sony dotyczących urządzenia kryjącego się za wszystko mówiącą nazwą PSVR 2, mającego zadebiutować razem z PlayStation 5 w okolicach przyszłorocznej Gwiazdki. Na załączonych grafikach możemy dostrzec design bardzo zbliżony do poprzedniej generacji headsetu, ale z kilkoma istotnymi zmianami.

Dla przykładu, możemy zobaczyć dwie dodatkowe kamerki z przodu gogli i jedną z tyłu, a swojej doczekały się również kontrolery ruchowe, co znacznie poprawić ma funkcję śledzenia ruchów użytkownika. Poza tym, headset posiada wbudowany mikrofon i słuchawki oraz jest konstrukcją... bezprzewodową, co będzie najpoważniejszą zmianą i ma szansę w ogóle zmienić podejście użytkowników do tego rodzaju sprzętu. Nie da się bowiem ukryć, że kłopotliwe okablowanie było dotąd poważnym hamulcem w rozwoju konsumenckiej technologii wirtualnej rzeczywistości, a teraz gracze dostaną pełną swobodę ruchu. 

Można się więc spodziewać, że gogle będą wspierać łączność Bluetooth i posiadać własny akumulator. Przy okazji patent wspomina też o trybie transparentnym, w ramach którego użytkownicy będą mogli przełączyć się z gameplayu na widok rzeczywisty, bez konieczności zdejmowania gogli z głowy. Co więcej, z poprzednich przecieków wynika, że Sony przygląda się możliwości zastosowania technologii haptycznej nie tylko w nowym padzie do PS5, ale i kontrolerach do PSVR 2 - w tym wypadku mówimy jednak o specjalnych rękawicach czy nawet kombinezonach. 

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation VR
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy