PlayStation 4: Sony opowiada o kontrolerze DualShock 4
Sony Computer Entertainment postanowiło podzielić się z nami kolejnymi informacjami na temat PlayStation 4.
Tym razem na przysłowiową tapetę wzięto czwartą już generację chyba najbardziej rozpoznawalnego pada na świecie - Dual Shocka. O tym, że kontroler posiadać ma jeszcze więcej funkcji i szczegółów, wiemy od jakiegoś czasu. Na przedstawionym poniżej materiale filmowym twórcy nowego systemu omawiają swoje ulubione elementy DualShocka 4. Opowiadają o tym, co według nich wpływa na jego wyjątkowość oraz ma sprawić, że za jego pomocą zabawa z ulubionymi tytułami będzie jeszcze bardziej dynamiczna. To jak do tej pory zdecydowanie najbardziej dogłębne spojrzenie na oficjalnie zapowiedziany w lutym nowy kontroler, który zadebiutuje wraz z PlayStation 4 pod koniec roku. Warto się z nim zapoznać.
Na pierwszy ogień wysuwa się odpowiedzialny za planowanie nowych produktów w Sony, Toshimasa Aoki, który wyjaśnia, że japoński koncern, zanim zabrał się do projektowania nowego kontrolera, zwrócił się do największych producentów z prośbą o przesłanie sugestii co do funkcjonalności, jakie chętnie widzieliby w nowej odsłonie kultowego pada. W pewnym sensie strategia tworzenia kolejnej generacji kontrolera była bardzo zbliżona to tej, która przyświecała Sony przy projektowaniu samej konsoli PlayStation 4 - mamy na myśli zaangażowanie do produkcji zespołów, zajmujących się na co dzień produkcją gier.
"Wszystko zostało odpowiednio zoptymalizowane. Opór gałek analogowych, czułość obu rodzajów naramiennych przycisków. W dodatku dodaliśmy całą masę nowych funkcjonalności, nie rezygnując przy tym ze sprawdzonego układu kontrolera DualShock" - powiedział wicedyrektor ds. rozwoju produktu w Sony, Scott Rohde.
Trudno nie przyznać mu racji, nowy kontroler do nowej konsoli Japończyków prezentuje się naprawdę bardzo okazale. Już sam umieszczony z przodu pasek świetlny, który m.in. we współpracy z PlayStation Eye umożliwiać będzie śledzenie położenia danego kontrolera, gdy w pomieszczeniu znajdzie się więcej graczy, robi spore wrażenie. Pozwoli to systemowi PlayStation 4 identyfikować i rozróżniać graczy trzymających poszczególne pady podczas wspólnej zabawy. Kolejnym patentem wartym uwagi jest zamieszczony w górnej części peryferyjnego urządzenia wielodotykowy panel, który powinien ułatwić przemieszczanie się po menusach nowego systemu PlayStation 4. Przekonajcie się zresztą sami. Poniżej znajdziecie odpowiedni film.