PlayStation 4: Sony opowiada o kontrolerze DualShock 4

Sony Computer Entertainment postanowiło podzielić się z nami kolejnymi informacjami na temat PlayStation 4.

Tym razem na przysłowiową tapetę wzięto czwartą już generację chyba najbardziej rozpoznawalnego pada na świecie - Dual Shocka. O tym, że kontroler posiadać ma jeszcze więcej funkcji i szczegółów, wiemy od jakiegoś czasu. Na przedstawionym poniżej materiale filmowym twórcy nowego systemu omawiają swoje ulubione elementy DualShocka 4. Opowiadają o tym, co według nich wpływa na jego wyjątkowość oraz ma sprawić, że za jego pomocą zabawa z ulubionymi tytułami będzie jeszcze bardziej dynamiczna. To jak do tej pory zdecydowanie najbardziej dogłębne spojrzenie na oficjalnie zapowiedziany w lutym nowy kontroler, który zadebiutuje wraz z PlayStation 4 pod koniec roku. Warto się z nim zapoznać.

Reklama

Na pierwszy ogień wysuwa się odpowiedzialny za planowanie nowych produktów w Sony, Toshimasa Aoki, który wyjaśnia, że japoński koncern, zanim zabrał się do projektowania nowego kontrolera, zwrócił się do największych producentów z prośbą o przesłanie sugestii co do funkcjonalności, jakie chętnie widzieliby w nowej odsłonie kultowego pada. W pewnym sensie strategia tworzenia kolejnej generacji kontrolera była bardzo zbliżona to tej, która przyświecała Sony przy projektowaniu samej konsoli PlayStation 4 - mamy na myśli zaangażowanie do produkcji zespołów, zajmujących się na co dzień produkcją gier.

"Wszystko zostało odpowiednio zoptymalizowane. Opór gałek analogowych, czułość obu rodzajów naramiennych przycisków. W dodatku dodaliśmy całą masę nowych funkcjonalności, nie rezygnując przy tym ze sprawdzonego układu kontrolera DualShock" - powiedział wicedyrektor ds. rozwoju produktu w Sony, Scott Rohde.

Trudno nie przyznać mu racji, nowy kontroler do nowej konsoli Japończyków prezentuje się naprawdę bardzo okazale. Już sam umieszczony z przodu pasek świetlny, który m.in. we współpracy z PlayStation Eye umożliwiać będzie śledzenie położenia danego kontrolera, gdy w pomieszczeniu znajdzie się więcej graczy, robi spore wrażenie. Pozwoli to systemowi PlayStation 4 identyfikować i rozróżniać graczy trzymających poszczególne pady podczas wspólnej zabawy. Kolejnym patentem wartym uwagi jest zamieszczony w górnej części peryferyjnego urządzenia wielodotykowy panel, który powinien ułatwić przemieszczanie się po menusach nowego systemu PlayStation 4. Przekonajcie się zresztą sami. Poniżej znajdziecie odpowiedni film.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dual Shock 4 | PlayStation 4 | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy