Firma Nvidia opisała w szczegółach, jakie wsparcie zapewni grze Cyberpunk 2077 na PC. Jeśli posiadamy kartę graficzną Nvidii skorzystamy między innymi z ray tracingu, ale także z opcji DLSS 2.0, która powinna znacznie bardziej przypaść do gustu osobom o słabszej konfiguracji sprzętowej.
Cyberpunk 2077materiały prasowe
Partnerstwo CD Projektu oraz Nvidii przekłada się na cztery efekty oparte właśnie na ray tracingu, obsługę wspomnianej, zwiększającej wydajność techniki DLSS 2.0, a także możliwość gry w Cyberpunk 2077 w usłudze strumieniowania GeForce Now od dnia premiery gry. Co na to Stadia?
Jeśli mowa o ray tracingu, to pierwszym efektem z tego pakietu możliwości jest oświetlenie rozproszone. Mowa o promieniach słońca, realistycznie rozpraszanych w świecie gry, ale w grę wchodzą także inne źródła oświetlenia, jak tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie.
Cyberpunk 2077 charakteryzują też odbicia oparte na ray tracingu, zastosowane na wszystkich powierzchniach - w zakresie nawet kilku kilometrów. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując realistyczne sposób, w jaki światło odbija się od powierzchni.
W przeciwieństwie do technik wykorzystujących przestrzeń ekranu i odzwierciedlających tylko to, co się na nim znajduje, odbicia oparte na ray tracingu obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.
Cyberpunk 2077 z ray tracingiem oraz wsparciem funkcji NVIDIA DLSS 2.0
Dzięki fascynującej fabule, rozbudowanej rozgrywce w otwartym świecie i oszałamiającej grafice, Cyberpunk 2077 ma wszystkie cechy, aby stać się prawdziwym hitem. Dzisiaj poinformowano, że gra będzie obsługiwała zwiększającą wydajność funkcję NVIDIA DLSS 2.0, a także zaprezentowano szczegóły na temat wykorzystania ray tracingu. Już w dniu premiery gry Cyberpunk 2077 gracze mogą spodziewać się poniższych elementów ray tracingu.
Okluzja otoczenia oparta na śledzeniu promieni – Okluzja otoczenia to technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji każdego punktu sceny na otaczające oświetlenie. Skutkuje to renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry. W Cyberpunk 2077 okluzja otoczenia oparta na ray tracingu może zostać wykorzystana z lokalnym oświetleniem w celu aproksymacji lokalnych efektów cieniowania tam, gdzie cieni brakuje.materiały prasowe
Oświetlenie rozproszone oparte na śledzeniu promieni – Technika ta przechwytuje blask naturalnych źródeł światła, a także emisyjne oświetlenie z różnych powierzchni, co jest trudne do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Po włączeniu tej funkcji tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie oraz obiekty rozjaśnią otoczenie naturalnym kolorowym oświetleniem, a słońce i księżyc będą realistycznie oświetlać Night City.materiały prasowe
Odbicia oparte na śledzeniu promieni – Cyberpunk 2077 charakteryzują odbicia oparte na ray tracingu zastosowane na wszystkich powierzchniach, które mogą obejmować obszar nawet kilku kilometrów, udostępniając realistyczne odbicia w szerokim polu widzenia i na dużych odległościach. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując sposób w jaki światło odbija się od błyszczących i metalowych powierzchni. Dotyczy to zarówno gładkich materiałów jak szyby, jak i szorstkich powierzchni, takich jak szczotkowany metal. W przeciwieństwie do technik odzwierciedlających tylko to, co znajduje się na ekranie, oparte na ray tracingu odbicia obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty znajdujące się poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.materiały prasowe
Cienie oparte na śledzeniu promieni – W Cyberpunk 2077 do rozgrywki dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie przez chmury oraz inne czynniki.materiały prasowe
Zarówno ray tracing jak i technika NVIDIA DLSS 2.0 mają być dostępne w grze Cyberpunk 2077 od dnia premiery zaplanowanej na 19 listopada 2020 roku.materiały prasowe
"Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier wszech czasów", powiedział Jason Paul, wiceprezes ds. marketingu platformy GeForce w firmie NVIDIA. "Połączenie niesamowitej fabuły i niezwykłego kunsztu studia CD PROJEKT RED z ray tracingiem obsługiwanym przez karty graficzne RTX oraz techniką NVIDIA DLSS 2.0 sprawia, że Cyberpunk 2077 jest obowiązkową grą roku 2020 dla wszystkich graczy".materiały prasowe
Jest też okluzja otoczenia oparta na ray tracingu. To technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji punktu sceny na oświetlenie, co skutkuje renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry.
Listę kończą cienie oparte na ray tracingu, co pozwala twórcom zapewnić cienie bez ograniczeń związanych z mapami cieni. W Cyberpunk 2077 do gry dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie.
Jeśli o DLSS 2.0 mowa, to za pomocą tego rozwiązania algorytmy sztucznej inteligencji potrafią rekonstruować klatki obrazu z niższej rozdzielczości bez zauważalnej utraty jakości obrazu. Jak można się domyślić, to powinno znaczną wpłynąć na płynność rozgrywki, zwłaszcza na słabszych maszynach.