Pierwszy jest trailer, opowiadający o pierwszej "robocie" naszego bohatera. Na ekranie dzieje się sporo, nie brakuje eksplozji, eksploracji, dialogów i strzelanin. Co jednak całkiem interesujące, twórcy zapewniają, że wszystkie sceny pochodzą wyłącznie z samego prologu, z kilku pierwszych godzin.
Powyższy materiał obejrzeć można także w polskiej wersji językowej, co daje pierwszy rzut ucha na rodzimy dubbing. Jak wiemy z poprzednich zapowiedzi, męski V, którego można kojarzyć z polskiej wersji "Czarnej Pantery" (T'Challa), "Pięknej i Bestii" (Bestia ) czy "Wonder Woman" (Steve Trevor).
Kobiecej V w trailerze nie ma, ale w tę rolę wcieli się Lidia Sadowa, znana między innymi z dubbingów "Krainy Lodu" (Elsa), "Avengers: Wojna bez granic" (Wanda Maximoff) czy "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii" (Tauriel). Jako Johnny Silverhand jest też sam Michał Żebrowski, czyli polski wiedźmin Geralt.
Następnie mamy dłuższe spojrzenie na mechanikę Braindance, która w Cyberpunk 2077 posłuży do prowadzenia mini-śledztw, na bazie danych zarejestrowanych z perspektywy przeróżnych mieszkańców miasta. Ten element ma odegrać bardzo ważną rolę także w głównej linii fabularnej.
Na koniec obejrzeć można też przygotowany materiał wideo, który otrzymali przeróżni youtuberzy i influencerzy z całego świata. Tutaj ujęcia są już bardziej różnorodne, ze spojrzeniem na miasto za dnia, nieco pokraczną walkę wręcz, latanie nad ulicami czy też system dialogów (trzeba się śpieszyć).
Cyberpunk 2077 z ray tracingiem oraz wsparciem funkcji NVIDIA DLSS 2.0
Dzięki fascynującej fabule, rozbudowanej rozgrywce w otwartym świecie i oszałamiającej grafice, Cyberpunk 2077 ma wszystkie cechy, aby stać się prawdziwym hitem. Dzisiaj poinformowano, że gra będzie obsługiwała zwiększającą wydajność funkcję NVIDIA DLSS 2.0, a także zaprezentowano szczegóły na temat wykorzystania ray tracingu. Już w dniu premiery gry Cyberpunk 2077 gracze mogą spodziewać się poniższych elementów ray tracingu.
Okluzja otoczenia oparta na śledzeniu promieni – Okluzja otoczenia to technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji każdego punktu sceny na otaczające oświetlenie. Skutkuje to renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry. W Cyberpunk 2077 okluzja otoczenia oparta na ray tracingu może zostać wykorzystana z lokalnym oświetleniem w celu aproksymacji lokalnych efektów cieniowania tam, gdzie cieni brakuje.materiały prasowe
Oświetlenie rozproszone oparte na śledzeniu promieni – Technika ta przechwytuje blask naturalnych źródeł światła, a także emisyjne oświetlenie z różnych powierzchni, co jest trudne do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Po włączeniu tej funkcji tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie oraz obiekty rozjaśnią otoczenie naturalnym kolorowym oświetleniem, a słońce i księżyc będą realistycznie oświetlać Night City.materiały prasowe
Odbicia oparte na śledzeniu promieni – Cyberpunk 2077 charakteryzują odbicia oparte na ray tracingu zastosowane na wszystkich powierzchniach, które mogą obejmować obszar nawet kilku kilometrów, udostępniając realistyczne odbicia w szerokim polu widzenia i na dużych odległościach. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując sposób w jaki światło odbija się od błyszczących i metalowych powierzchni. Dotyczy to zarówno gładkich materiałów jak szyby, jak i szorstkich powierzchni, takich jak szczotkowany metal. W przeciwieństwie do technik odzwierciedlających tylko to, co znajduje się na ekranie, oparte na ray tracingu odbicia obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty znajdujące się poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.materiały prasowe
Cienie oparte na śledzeniu promieni – W Cyberpunk 2077 do rozgrywki dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie przez chmury oraz inne czynniki.materiały prasowe
Zarówno ray tracing jak i technika NVIDIA DLSS 2.0 mają być dostępne w grze Cyberpunk 2077 od dnia premiery zaplanowanej na 19 listopada 2020 roku.materiały prasowe
"Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier wszech czasów", powiedział Jason Paul, wiceprezes ds. marketingu platformy GeForce w firmie NVIDIA. "Połączenie niesamowitej fabuły i niezwykłego kunsztu studia CD PROJEKT RED z ray tracingiem obsługiwanym przez karty graficzne RTX oraz techniką NVIDIA DLSS 2.0 sprawia, że Cyberpunk 2077 jest obowiązkową grą roku 2020 dla wszystkich graczy".materiały prasowe
Dalej mamy spotkanie z mechanikiem w warsztacie, raz jeszcze wspomniany braindane, a także jedną z misji poza Night City, z dawką skradania, strzelania, rzucaniem granatami, ratowanie zakładnika i tak dalej. Po ostatnim opóźnieniu, Cyberpunk 2077 ukaże się 19 listopada na PC, PS4 oraz Xbox One.