Zapowiedziano kontynuację Pillars of Eternity!
Przez kilka ostatnich dni developerzy ze studia Obsidian Entertainment publikowali tajemnicze obrazki, sugerujące, że pracują nad kontynuacją Pillars of Eternity. Rzeczywiście - zespół oficjalnie zapowiedział projekt, uruchamiając też zbiórkę internetową.
W przeciwieństwie do poprzedniej części cyklu, fundusze postanowiono pozyskać nie za pośrednictwem Kickstartera, a serwisu FIG. Twórcy potrzebują co najmniej 1,1 miliona dolarów, podczas gdy w chwili pisania tekstu na koncie gry znajduje się 85% tej kwoty - nieco ponad 939 tysięcy dolarów.
Warto zwrócić uwagę, że najważniejszą cechą portalu - w którego radzie nadzorczej jest też prezes Obsidianu, Feargus Urquhart - jest możliwość zdobycia części zysków z późniejszej sprzedaży gry. Dostępne są udziały o łącznej wartości 2 milionów dolarów. Wesprzeć tytuł można pod TYM adresem.
Pillars of Eternity 2: Deadfire - bo tak zwie się produkcja - osadzone będzie tuż po wydarzeniach z pierwszej części. Gracze staną przed zadaniem powstrzymania Eothasa - boga światła i odrodzenia, który wydostaje się z odkrytej w poprzedniej odsłonie cyklu kamiennej statui pod twierdzą Caed Nua. Stawką jest odzyskanie duszy głównego bohatera.
Podczas zabawy trafimy do nowego obszaru - tytułowego archipelagu Deadfire, gdzie napotkamy na nowe kultury oraz rozwiążemy wiele skomplikowanych konfliktów pomiędzy miejscowymi, kompaniami handlowymi i bandami piratów. Twórcy podkreślają, że wirtualny świat ma żyć własnym życiem - mieszkańcy bezustannie wykonywać własne obowiązki, nawet wówczas, kiedy nie będziemy ich obserwować.
W produkcji nie zabraknie oczywiście towarzyszy głównego bohatera z pierwszej części. Na udostępnionych grafikach pokazano trójkę kompanów - Palleginę, Edéra oraz Alotha. Oczywiście pojawi się także kilku nowych.
Twórcy zaimplementują również system dynamicznie zmieniającej się pogody. Podczas zabawy będziemy zmagać się miedzy innymi z ulewnymi deszczami, potężnymi wiatrami, a także burzami piaskowymi. Autorzy obiecują też poprawki w sferze oprawy wizualnej.
Przygotowywana jest również opcja przenoszenia zapisanych stanów rozgrywki z pierwszej do drugiej części cyklu. Tak przynajmniej sugerują developerzy, obiecując możliwość kontynuowania przygody z oryginału, wraz z wpływem podjętych w pierwowzorze decyzji na dalsze wydarzenia.
Pillars of Eternity 2: Deadfire powinno ukazać się w pierwszym kwartale przyszłego roku, choć dokładnej daty premiery nie podano. Produkcja zostanie wydana tylko na PC. Poniżej można obejrzeć film opublikowany z okazji startu zbiórki w serwisie FIG: