Zapowiedź nowego Tomb Raidera, tworzonego na Unreal Engine 5
Crystal Dynamics ogłasza, że trwają prace nad nową grą z serii Tomb Raider na silniku Unreal Engine 5.
Pomału opada kurz po State of Unreal 2022 zorganizowanym przez Epic Games. Podczas eventu firma zapewniała o tym, jak łatwe będzie dla programistów wykorzystanie silnika Unreal Engine 5.
Ma to być milowy krok w kierunku gier nowej generacji. Wydarzenie przyciągnęło oczywiście olbrzymią publiczność, ale największe wrażenie na oglądających zrobiło wystąpienie Dallasa Dickinsona z Crystal Dynamics.
Podczas wydarzenia State of Unreal 2022 Dickinson potwierdził, że Crystal Dynamics właśnie rozpoczęło prace nad nową grą Tomb Raider i że będzie ona tworzona na Unreal Engine 5. Silnik ma pomóc w połączeniu narracji i prezentacji na najwyższym możliwym poziomie.
Dickinson zapewnia, że nowy Tomb Raider jeszcze mocniej zatrze linię między grami a kinem. Niestety żadne dodatkowe szczegóły nie zostały ujawnione. Można się tylko domyślać, że nowa gra zostanie wydana na PC i konsole nowej generacji - PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Crystal Dynamics zaznaczyło, że prace nad nową odsłoną Tomb Raidera dopiero się rozpoczęły. Trzeba więc zakładać, że minie jeszcze kilka lat, zanim znów wskoczymy w buty Lary Croft.
Interesującym aspektem jest to, w którą stronę zmierzy seria. Możliwości są co najmniej dwie - kontynuacja wydarzeń przedstawionych w Shadow of the Tomb Raider lub ponowny reboot serii i zupełnie nowa trylogia.
Miejmy nadzieję, że zapewnienia o najwyższym poziomie narracji okażą się prawdziwe, a nowej grze - pod kątem fabularnym - bliżej będzie do Tomb Raidera z 2013, niż ostatniej odsłony.
Co by nie mówić o jakości Shadow of the Tomb Raider, to historia została potraktowana raczej po macoszemu z mnóstwem całkiem głupich rozwiązań (przyjaciel Lary bez problemu znajdujący drogę dookoła, podczas gdy nasza bohaterka za każdym razem musi walczyć o życie). Tak czy inaczej, fani Lary Croft są mocno podekscytowani. My też!