CD Projekt Red wyjaśnia, dlaczego Wiedźmin 4 powstaje na Unreal Engine 5

​CD Projekt Red wyjaśnia, dlaczego rezygnuje z własne silnika RED i przenosi nowe przygody w świecie Wiedźmina na silnik Unreal Engine 5.

Niczym niezwykłym jest to, że deweloperzy, nawet jeśli posiadają swój własny silnik, to przy niektórych produkcjach korzystają z licencji na bardziej popularne rozwiązania. Tak jest w przypadku Wiedźmina 4.

CD Projekt Red od dawna korzystało z autorskiego rozwiązania RED, na którym powstał między innymi Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077. Decyzja o przejściu ma być spowodowana między innymi tym, że Unreal Engine 5 będzie lepiej nadawał się do tworzenia gier w otwartym świecie niż jego poprzednie edycje.

Reklama

Twórcy Wiedźmina 4 podkreślili, że przy tak złożonych projektach, jak gry RPG w otwartym świecie, gdzie gracz dokonuje mnóstwa wyborów i mają one wpływ na kolejne wydarzenia, potrzebne są niezawodne i stabilne narzędzia.

Czytając między wierszami - Cyberpunk 2077 pokazał, że autorski silnik nie jest w stanie dogonić ambicji studia. Oryginalny REDengine CDPR został po raz pierwszy użyty w Wiedźminie 2 i od tamtego czasu był mocno modyfikowany i aktualizowany, ale nigdy nie był w stanie utrzymać tego samego tempa technicznego, które nadają największe platformy.

Cyberpunk 2077 pogrzebał REDengine?

Choć takie stwierdzenie nie padło nigdzie oficjalnie, to wszyscy doskonale wiemy, jak potoczyła się historia Cyberpunk 2077. Gra nadal pełna jest błędów i glitchy. Zastosowanie dużo bardziej popularnego silnika będzie miało wpływ na dwa ważne aspekty: po pierwsze łatwiej znaleźć programistów, którzy się w nim specjalizują, po drugie koszt takiego pracownika jest dużo niższy, niż w przypadku zatrudnienia nowej osoby i szkolenia jej w wykorzystaniu wewnętrznych narzędzi.

Miejmy nadzieję, że decyzja o zmianie engine’u sprawi, że kolejna gra od CD Projekt Red naprawi reputację studia i znów pozwoli graczom zaufać w to, że Redzi są w stanie dostarczać jedne z najlepszych gier na rynku. Trzymamy kciuki.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Wiedźmin 4 | Unreal Engine 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy