Zablokowano reklamy polskiego Weedcraft Inc
Polska gra strategiczna Weedcraft Inc opowiada o kulisach biznesu polegającego na hodowli i sprzedaży marihuany. W obecnych czasach taka tematyka wydaje się być już raczej mało kontrowersyjna, lecz reklamy produkcji w serwisach Facebook i YouTube zostały zablokowane.
O sprawie poinformowała na Twitterze przedstawicielka firmy wydawniczej Devolver, Stephanie Tinsley. Ta zauważa dość przytomnie, że gra opowiada o legalnym biznesie sprzedaży marihuany, który to proceder staje się legalny w coraz większej liczbie krajów i stanów w USA. Skąd blokady?
YouTube wyjaśnia tymczasem w komunikacie dla serwisu YouTube, że nielegalne są treści, które "zachęcają do sprzedaży, zażywania lub nadużywania narkotyków albo leków bądź substancji podlegających kontroli, nie są odpowiednie do wyświetlania reklam".
Serwis strzela sobie w stopę, ponieważ cytuje punkt regulaminu, który zaraz dalej zapewnia, że "filmy, które poruszają temat narkotyków lub substancji niebezpiecznych w celach edukacyjnych, dokumentalnych bądź artystycznych, są generalnie odpowiednie do wyświetlania reklam".
Jak to jednak często bywa, odwołanie od mało jasnych decyzji gigantów na internetowym rynku jest wyjątkowo trudne i zapewne tak samo będzie w przypadku polskiej produkcji, która nie porusza żadnych nielegalnych tematów, a (legalne) narkotyki prezentuje w celach artystycznych.
Za prace odpowiada studio Vile Monarch z Warszawy, które w przeszłości zajmowało się raczej mniejszymi projektami: strategią Crush Your Enemies o przygodach barbarzyńców, a także Oh...Sir!, gdzie cele graczy jest wymyślanie jak najbardziej wymyślnych... obelg pod adresem przeciwnika.
Weedcraft Inc. jest dużo bardziej rozbudowanym projektem. Tytuł bierze pod lupę biznes marihuany w Stanach Zjednoczonych, dotykając tematów produkcji i sprzedaży, ale też aspektów politycznych oraz kulturowych w skomplikowanej relacji między Ameryką i tą rośliną. Jak reklamy w sieci?