Xbox Game Pass rośnie w siłę. Usługa Microsoftu przeżywa duży rozkwit
Microsoft w ostatnich miesiącach urzekł graczy kilkoma cennymi premierami gamingowymi, co dobitnie przełożyło się na wzrost popularności usługi Xbox Game Passa. Niestety przychody ze sprzedaży, zwłaszcza konsol od giganta z Redmond, nie prezentują się już tak zjawiskowo.
Przychody Xboxa w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku wyniosły dokładnie 6,6 mld dolarów. Wynik ten oznacza spadek aż o 530 tys. dolarów w porównaniu do bliźniaczego okresu sprzed roku. Z raportu wynika, że aż o 29% zmniejszyły się przychody ze sprzedaży gamingowego sprzętu, w tym konsol Xbox.
Coraz większe plony zbiera jednak przejęcie firmy Activision Blizzard przez Microsoft, które sfinalizowano na jesieni 2023 roku. Pod skrzydła giganta z Redmond trafiło wiele bardzo dochodowych marek na czele z Call of Duty, Diablo czy też World of Warcraft. Szef Microsoftu, Satya Nadella, nie kryje się z tym, że firma ma zamiar "skupić się na poprawie rentowności , aby zapewnić jej długoterminowy wzrost oparty na treściach o wyższej marży i usługach platformowych".
Podczas konferencji sternik korporacji wskazał na bardzo udane ostatnie miesiące Microsoftu. Jednym z ważniejszych filarów wpływających na taki, a nie inny stan rzeczy, była premiera Call of Duty: Black Ops 6. To gra, która znalazła się na szczycie sprzedaży oprogramowania nie tylko na konsolach Xbox, ale również PlayStation. Spory sukces zanotowała również wyczekiwana produkcja Indiana Jones and the Great Circle. Ten grudniowy debiut spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem ze strony graczy i przyciągnął ponad cztery miliony zainteresowanych.
Tak duże premiery istotnie przełożyły się na wzrost liczby subskrybentów usługi Xbox Game Pass. Satya Nadella przyznał, że usługa ustanowiła nowy rekord przychodów i zwiększyła swoją bazę klientów o ponad 30%, co jest oczywiście rewelacyjnym wynikiem.
Szef Microsoftu wyróżnił także wzrost zainteresowania usługą grania w chmurze Xbox Cloud Gaming. Użytkownicy korzystający z tej funkcji spędzili w ostatnim kwartale 140 milionów godzin na strumieniowaniu.