Wywiad z projektantem serii LEGO Overwatch
Od stycznia 2019 roku w sklepach na całym świecie pojawiły się nowe zestawy klocków LEGO Overwatch. Bazujące na słynnej grze firmy Blizzard Entertainment klocki dostępne są w kilku różnych zestawach. Jak powstawały i dlaczego właśnie tematem przewodnim jest Overwatch? O tym wszystkim i wielu innych rzeczach rozmawiamy z Woon Tze Chee, projektantem w Grupie LEGO.
Dlaczego spośród tylu gier wideo wybór padł właśnie na Overwatch? Co było decydującym czynnikiem przy podejmowaniu tej decyzji?
Woon Tze Chee, projektant w Grupie LEGO: Wybierając nowego partnera, oceniamy wiele elementów. W przypadku Overwatch, z firmą Blizzard łączy nas wiele wspólnych wartości, szczególnie tych związanych z dbałością o jakość, podejściem do konsumenta i szacunkiem dla globalnej społeczności fanów. Historia Overwatch to opowieść o bohaterach walczących w imieniu wyższego dobra, by uczynić świat lepszym miejscem do życia. Nadzwyczajni bohaterowie, wciągające historie i fantastyczne lokalizacje będą inspiracją do zdobycia nowych doświadczeń podczas zabawy klockami LEGO. Gra wymaga od użytkowników w każdym wieku pracy zespołowej, strategicznego myślenia oraz zdolności rozwiązywania problemów - niezwykle ważnych umiejętności. Ponadto, Overwatch to światowy fenomen, gra uwielbiana zarówno przez młodszych, jak i starszych. Wierzymy, że Overwatch to doskonała seria, która zaangażuje jeszcze więcej fanów w zabawę klockami LEGO.
Co dawało najwięcej satysfakcji podczas tworzenia zestawów LEGO Overwatch i z czego jesteś najbardziej dumny teraz, już po skończeniu prac?
Pracowałem nad zestawem LEGO Overwatch D.Va i Reinhardt i jestem bardzo zadowolony z tego, że udało mi się osiągnąć efekt tak bliski temu, co możemy zobaczyć w grze. Blizzard wykonało świetną pracę, projektując postaci o tak niezwykłym wyglądzie. Chciałem, aby mój model odzwierciedlał wszelkie detale i proporcje, starałem się przy tym zadbać o wysoką jakość i standardy bezpieczeństwa, które obowiązują w Grupie LEGO. Osiągnięcie tych wszystkich celów było niezwykle wymagającym zadaniem. Na początku byłem nieco zaniepokojony postacią Reinhardta z powodu jego zbroi, ale ku mojemu zaskoczeniu zdołałem uzyskać jego finalny projekt i dość szybko otrzymałem aprobatę firmy Blizzard. Na wielkie uznanie zasłużył Esa Nousiainen, nasz Senior Element Designer, który zaprojektował naramiennik Reinhardta, dzięki czemu udało się rzeczywiście oddać jego kultowy wygląd. Na koniec nieco więcej czasu zajęło mi uchwycenie właściwych proporcji i kształtu D.Vy. Jestem naprawdę dumny z pracy nad tymi dwoma modelami.
Z drugiej strony - co stanowiło największe wyzwanie podczas projektowania zestawów LEGO Overwatch? Co sprawiało największą trudność?
Największym wyzwaniem dla naszego zespołu było zdefiniowanie tego, jakie właściwie powinno być LEGO Overwatch, jak będą wyglądały zestawy i co powinny zawierać. Odpowiedź udało nam się uzyskać dzięki bliskiej współpracy z Blizzard, testom z fanami, a także bazując na naszym doświadczeniu projektowym.. Dzięki temu udało nam się zachować właściwą równowagę między światem klocków a rzeczywistością wirtualną. Kiedy kluczowe decyzje zostały podjęte, naszym kolejnym wyzwaniem było wychwycenie z gry detali i odzwierciedlenie ich w zestawach. Chcieliśmy mieć pewność, że będą one trafnie nawiązywać do historii i rozgrywek z Overwatch. Niektóre z największych wyzwań konstrukcyjnych to możliwość transformacji Bastionu oraz odpowiednie detale i proporcje D.Vy i Reinhardta. Wiele uwagi poświęciliśmy również małym, charakterystycznym elementom, takim jak karabiny pulsacyjne w zestawie 75972 Dorado - pojedynek.
Która z postaci z Overwatch jest twoją ulubioną? Jeśli masz problem ze wskazaniem jednej konkretnej, wymień trzy, które lubisz najbardziej :)
Jestem ogromnym fanem Overwatch, więc naprawdę chciałbym zebrać całą kolekcję zestawów. Nie potrafię wyobrazić sobie, że miałbym któryś z nich pominąć.. Jeśli muszę jednak wskazać jeden, będzie to zestaw D.Va i Reindhart, ponieważ to nad nim właśnie pracowałem. Jako gracz szczególnie polubiłem grać jako Zenyatta lub Moira, uwielbiam animację i ruch Zenyatty. Czasami gram również jako D.Va lub Roadhog, jeśli zespół potrzebuje czołgu.
Czy można się spodziewać w najbliższym czasie kolejnych produktów z serii? Jeśli tak, może uchylisz rąbka tajemnicy, które postacie czy scenerie zostaną w dalszej kolejności przeniesione do świata klocków LEGO?
Współpraca z naszym partnerem Blizzard była prawdziwą przyjemnością. Możliwość połączenia sił z twórcami gry, podczas gdy tak wielu z nas należy do grona jej fanów, było niezwykle inspirujące. Tak świetnie bawiliśmy się pracując nad zestawami, że bylibyśmy bardzo szczęśliwi, mogąc kontynuować naszą pracę. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość, ale mamy ogromną nadzieję, że fani pozytywnie przyjmą te sześć zestawów, które stworzyliśmy.
Czy masz jakieś pomysły na to, jak jeszcze w przyszłości klocki LEGO i gry wideo mogłyby się do siebie zbliżyć?
Wszelkie gatunki gier są istotną i nieuniknioną częścią codzienności i wyborów zabawy współczesnych dzieci. Na przestrzeni lat pracowaliśmy z wieloma firmami tworzącymi gry i nadal pracujemy. Wierzymy, że gry są po to, żeby dostarczyć dzieciom i konsumentom na całym świecie wiele godzin doskonałej zabawy i cieszymy się, że możemy zapewnić im fizyczne doświadczenia z grami właśnie poprzez zabawę klockami LEGO. Gdyby nie przenikanie i łączenie się zestawów LEGO z grami, doświadczenia te pozostałyby jedynie cyfrowe. Poprzez różne serie, wprowadzone na rynek w ostatnich latach, Grupa LEGO rozwija możliwości zabawy w świecie cyfrowym, ale głęboko wierzymy, że uruchamianie wyobraźni, by tworzyć budowle z prawdziwych klocków na zupełnie nowe, kreatywne sposoby, będzie w przyszłości równie istotne jak teraz. Rozważamy digitalizację jako sposób na poszerzenie podstaw naszego biznesu i otworzenie się na jeszcze bardziej atrakcyjne i ekscytujące możliwości zabawy.
Czy prywatnie jesteś miłośnikiem gier wideo? Które tytuły należą do twoich ulubionych, nie licząc Overwatch, oczywiście.
Jestem ogromnym fanem gier wideo i kiedyś zajmowało to trochę mojego czasu. Mógłbym zagrać zarówno na komputerze, konsoli, jak i automacie do gier. Jednakże, mając dziś rodzinne zobowiązania, nie jestem w stanie poświęcić na to aż tak dużo czasu. Niemniej jednak jestem na bieżąco z newsami ze świata gier i wszelkimi nowościami. Nie umiem wskazać konkretnego gatunku gier, który lubię najbardziej, jednak ze względu na to, że pasjonuję się sztuką i designem, szczególnie uwielbiam gry atrakcyjne i efektowne pod względem wizualnym, od niepowtarzalnego wyglądu po wysoką dbałość o detale i wyjątkowo realistyczną grafikę. Na liście moich ulubionych klasyków od Blizzard są takie gry jak Warcraf 2, Starcraft czy Diablo.
Dziękujemy za rozmowę!