Wraca popularność Among Us! Czasy świetności nadchodzą?
Produkcja, która przeżywała prawdziwe oblężenie graczy w drugiej połowie ubiegłego roku, po raz kolejny ma szansę wejść na sam szczyt grywalności. Mowa oczywiście o popularnym Among Us, którego uwielbili fani na całym świecie.
Among Us to strategiczna gra wieloosobowa, w której wcielamy się w członka załogi statku kosmicznego lub w tzw. impostora (oszusta). W zależności od przybranej funkcji, musimy starać się wykonywać powierzone zadania i pomóc ekipie przygotować wspomniany statek do odlotu. Z drugiej strony, grając jako impostor - musimy dokonać wszystkiego by wywołać zamęt i siać spustoszenie wśród załogi.
Największa popularność dzieła stworzonego przez studio InnerSloth przypadła na drugą połowę minionego roku. W 2020 roku Among Us wygrał prestiżową nagrodę "Indie Game Of The Year", która dedykowana jest grom stworzonym przez niezależne studia. Wielu streamerów i YouTuberów zaczęło nagrywać swoje zmagania z rozgrywki, czym tylko napędzili machinę popularności.
W przypadku Among Us’a, gwałtowny przyrost graczy był niestety etapem poprzedzającym nagłe spadki. Rozgrywka stała się monotonna, a twórcy nie spieszyli z wdrożeniem nowych opcji i zmian, które wlałyby trochę świeżości do gry. W ten sposób z liczb rzędu 350-400 tys. jednocześnie grających na jesieni ubiegłego roku nastąpił spadek do wartości 15-30 tys. obecnie (statystyki Steam).
Z pomocą przyszedł Epic Games, który zdecydował się na czas trwania wielkiej wyprzedaży umieścić grę za darmo w swoim sklepie Epic Store. Oznacza to, że Among Us stał się darmową grą na komputery osobiste (przynajmniej na chwilę).
O wpływie powyższych działań Epic Games na sytuację Among Us’a, wypowiedziała się Victoria Tran, dyrektor ds. społeczności w InnerSloth: