Willa Spencerów z Resident Evil, stworzona na bazie Unreal Engine 5
Na youtube’owym kanale RE Biohazard pojawiło się wideo, dzięki któremu możemy zobaczyć fragmenty fanowskiego remake Resident Evil, przygotowane w oparciu o Unreal Engine 5.
Materiał, który trwa aż 30 minut, skupia się przede wszystkim na przeniesieniu na nowy silnik jednej z kultowych lokacji z pierwszego Residenta - Willi Spencerów. O ile jednak sam materiał wideo wygląda dość interesująco, o tyle brakuje pełnego ukazania możliwości, jakie oferuje Unreal Engine 5.
Jedyne co widzimy, to kamera przesuwająca się po pokojach i korytarzach, brak natomiast jest jakiejkolwiek interakcji z przedmiotami. Oczywiście całość wypełnia imponujące, realistyczne oświetlenie, pochodzące chociażby z ognia płonącego w kominku czy światła świec.
Kanał RE Biohazard zapowiada, że niedługo pojawią się jeszcze trzy kolejne materiały wideo, w których zobaczymy nowe lokacje, nad którymi pracuje lub będzie pracował zespół - podwórko, domek dla gości oraz laboratorium. Niestety, aktualnie nie ma planów wypuszczenia tego fanowskiego remake’a jako gry dostępnej dla innych graczy.
Co ciekawe, pracujący nad modem zespół ARKLAY usunął z YT wszystkie wcześniej zamieszczone tam nagrania. Zespół pracował też nad fanowskim remake Dino Crisis, w wersji na Unreal Engine 4 - niestety, w tym przypadku również nie ma planów udostępnienia przeróbki.
Powyższa próba nie jest pierwszym podejściem do przeniesienia popularnej, starej gry lub lokacji z niej na nowy silnik. Wcześniej takie próby podejmowano chociażby z Dark Souls 3, Zelda: Ocarina of Time, a nawet pierwszym STALKER-em oraz - z takich zupełnie nowych i świeżych gier - Death Stranding, które wydawać by się mogło, nie potrzebuje przeportowania na nowy silnik.