Twórca The Last of Us bez ogródek. Sztuczna inteligencja rewolucją w grach

Coraz więcej osób mówi głośno o wykorzystaniu AI w grach wideo. Sposobów na ulepszenie rozrywki poprzez zastosowanie algorytmów sztucznej inteligencji może być mnóstwo. Neil Druckmann, dyrektor kreatywny serii The Last of Us, uważa, że powinna zrewolucjonizować sposób opowiadania historii.

Druckmann udzielił wywiadu dla Sony w ramach prezentacji Creative Entertainment Vision, poświęconej długoterminowej wizji firmy na najbliższą dekadę, z uwzględnieniem postępów technologicznych. Wyraził w nim opinię, że AI otworzy nowe możliwości w opowiadaniu historii w grach wideo oraz zrewolucjonizuje sposób tworzenia treści. Wskazał jednak na pewne problemy etyczne, które muszą zostać rozwiązane.

Druckmann zauważył, że połączenie nowoczesnej technologii z tradycyjnym opowiadaniem historii sprawia, że łatwiej jest realizować pomysły, nawet osobom bez umiejętności technicznych. "Obserwujemy ekscytujące połączenie najnowocześniejszej technologii z tradycyjnym opowiadaniem historii, które wprowadza nas w przyszłość, gdzie zwiększona wierność wizualna nie polega tylko na osiągnięciu realizmu, ale na poszerzeniu spektrum stylów wizualnych - od wysoce stylizowanych po ultrarealistyczne," powiedział.

Reklama

Sztuczna inteligencja jest kluczowym elementem tej zmiany. "AI naprawdę zrewolucjonizuje sposób tworzenia treści, choć wiąże się z pewnymi kwestiami etycznymi, które musimy rozwiązać" - wyjaśnił Druckmann. Dzięki technologiom takim jak AI i możliwościom przechwytywania ruchu w domu, koszty i bariery techniczne zostają zredukowane. To droga, która może doprowadzić deweloperów do podejmowania się coraz odważniejszych projektów oraz przekraczania granic w przedstawianiu fabuł w grach wideo.

To nie wszystkie interesujące informacje, które można było wyczytać z wywiadu Druckmanna. W dalszej części rozmowy twórca zasugerował, że następna produkcja Naughty Dog może zdefiniować na nowo postrzeganie gier. W zeszłym roku Druckmann wspomniał, że studio ujawni swój następny tytuł bliżej jej premiery, aby przeciwdziałać problemom z równowagą między życiem zawodowym a prywatnym, które wynikały z w przeszłości z przedwczesnego prezentowania projektów.

Sztuczna inteligencja to nie tylko sposób na ulepszenie poszczególnych elementów gier wideo, takich jak opowiadanie historii, proceduralne generowanie treści czy warstwa techniczna. To także szansa na przyspieszenie produkcji oraz zmniejszenie jej kosztów. Jeśli dzięki technologii moglibyśmy obserwować zwiększoną liczbę - do tego jeszcze lepszych, obszerniejszych czy bardziej zróżnicowanych - gier wideo, chyba nie mielibyśmy nic przeciwko temu, prawda?

Pozostają jednak do rozwiania wspomniane przez Druckmanna wątpliwości związane z kwestiami etycznymi. Wykorzystanie sztucznej inteligencji budzi ich całkiem sporo. Przykład? Aktor nagrywa parę kwestii do gry wideo, a następnie twórcy na tej podstawie generują do woli kolejne kwestie, już bez udziału artysty. Takie przypadki można mnożyć.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sztuczna inteligencja [AI] | The Last of Us
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy