Plague Inc., czyli gra o rozpowszechnianiu śmiertelnego wirusa
Plague Inc. to tytuł, który pojawił się na rynku gier mobilnych (platformy iOS oraz Android) w maju 2012 roku. Dzieło niemal od samego początku cieszyło się ogromną popularnością. Świadczy o tym choćby fakt, że w momencie premiery w sklepie App Store była to najchętniej sprzedawana produkcja.
Od czasu wyprodukowania, po Plague Inc. sięgnęło ponad 180 milionów graczy, co jest wynikiem naprawdę imponującym. Przeciwnie do "Covid Simulator" od Coldrice Games (zapobieganie pandemii), rozgrywka w Plague Inc. opiera się o opracowaniu metody i strategii, które pozwolą rozprzestrzenić choroby na taką skalę, by doprowadzić do całkowitej zagłady człowieczeństwa.
Na początku gry otrzymujemy śmiertelny patogen, który posłuży do zarażenia pierwszej osoby. W tym przypadku gracz będzie musiał stanąć w opozycji do naukowców, którzy w pocie czoła prowadzić będą badania pozwalające na zahamowanie śmiertelnego zjawiska.
COVID: The Outbreak









Rozgrywka pozwoli więc na tworzenie wszelkich wariacji i mutacji wirusa. Potem pozostanie już tylko znalezienie nowych, szerokich dróg do rozprzestrzeniania się śmiertelności na całym świecie.
COVID-19 przyczynił się do popularyzacji gry
Na rocznicę 10-lecia istnienia tej nieco kontrowersyjnej gry, jej twórca - James Vaughan postanowił odpowiedzieć na wiele interesujących i intrygujących pytań podczas swojego AMA (ang. ask me antyhing, czyli pytajcie mnie o wszystko). Autor zapytany został m.in. o to, jak pojawianie się różnych chorób i wirusów wpływa na popularność gry.
Plague Inc. zyskiwało na popularności wtedy, gdy ludzie zachorowali (...). Kiedy Ebola rozprzestrzeniała się w 2015r., obserwowaliśmy duży wzrost liczby graczy na świecie. Kiedy po raz pierwszy pojawił się COVID, zaobserwowaliśmy największy wzrost liczby graczy w historii - trwał około miesiąca, po czym powrócił do normalnego poziomu.
Vaughan dodał również, że w momencie wybuchu pandemii COVID-19 było mu bardzo niezręcznie.
Czułem się nieswojo, widząc wszystkie fikcyjne rzeczy, które umieściłem w grze, a nagle rozgrywały się one w prawdziwym życiu.
Autor gry podzielił się również ze społecznością serwisu Reddit faktem, iż tworzenie gier pozwoliło mu na prawdziwą niezależność.
Udało mi się rzucić pracę i skupić się na tworzeniu gier w pełnym wymiarze godzin. Dzięki Plague Inc. w Ndemic Creations jest teraz 12 osób i możemy skupić się na tworzeniu gier, nie martwiąc się o monetyzację. Możliwość skupienia się wyłącznie na takiej grze to ogromny luksus!
W 2020 roku autor Plague Inc. James Vaughan przekazał 250 tysięcy dolarów na cele World Health Organization (WHO) oraz organizacji CEPI. We współpracy z tym pierwszym podmiotem opracował także inną grę - Plague Inc: The Cure, w której zamiast rozpowszechniać wirusa, podejmujemy z nim walkę. Tytuł dostępny jest na Steam i urządzeniach mobilnych.










