Tower of Time dostępne w wersji Early Access na Steamie

​Tower of Time to próba wprowadzenia wielu innowacji do klasycznego RPG z taktycznym systemem walki, której podjęło się nowe, polskie studio developerskie - Event Horizon.

Obok rozbudowanej mechaniki rozgrywki, oferuje także niesztampową fabułę osadzoną w świecie po katastrofie, której efekty może odwrócić jedynie wydobycie na światło sekretów kryjących się w jego zapomnianej historii. Event Horizon zdecydowało się udostępnić pierwsze 15 godzin rozgrywki odbywającej się na 4 z 13 poziomów tytułowej wieży na Steamie w opcji Early Access.

Akcja Tower of Time osadzona została w Artarze - świecie, który doświadczył kataklizmu, który wymazał jego historię z pamięci zamieszkujących go ras. Głównego bohatera gry poznajemy, kiedy jest jeszcze dzieckiem i natrafia na odwróconą wieżę zakopaną w ziemi, odsłoniętą przez trzęsienie ziemi. Po 25 latach wysyła on do budowli drużynę śmiałków, by odkryć jej sekrety. W miarę odkrywania kolejnych pozostałości po jej starożytnych twórcach, okazuje się, że nie wszystko jest takie, jak może się wydawać. Studio Event Horizon zapowiada, że w ich produkcji nie ma miejsca na czarno-białą wizję świata, a odkrycia poczynione przez bohaterów będą kreowały napięcie w drużynie i starcie pomiędzy punktem widzenia grającego, który wciela się w jej dowódcę, a poszczególnymi postaciami. Twórcy Tower of Time kładą nacisk na fabułę, wprowadzającą graczy w uniwersum, w którym rozwijająca się cywilizacja opierająca swoją potęgę na technologii odkryła nagle istnienie magii.

Reklama

Drugim kluczowym elementem Tower of Time obok warstwy fabularnej jest system rozgrywki nastawiony na proponowanie graczom nowych rozwiązań w miejsce utartych schematów tego typu produkcji. Event Horizon przykłada dużą wagę do uniknięcia powtarzalności, prowadzącej do szybkiego znużenia gracza w kontakcie z wieloma współczesnymi RPG. Jego sercem jest drużyna, składająca się z 4 postaci dobieranych spośród 7 dostępnych klas. Rozwijanie ich umiejętności oparto na założeniu, że nie powinna istnieć jedna "poprawna" ścieżka rozwoju, która zaprowadzi do stworzenia nadmiernie silnej postaci, dla której nic już nie będzie wyzwaniem. Każda z klas posiada sześć głównych zdolności, które można ulepszać - co ciekawe, nabywanie umiejętności i ich usprawnianie nie jest oparte na arbitralnie przyznawanym doświadczeniu, ale na odkryciach starożytnych artefaktów poczynionych przez gracza i ulepszaniu budynków w będącym bazą wypadową mieście o kolejne prastare technologie. By skutecznie przedrzeć się przez kolejne lokalizacje wieży, gracz będzie musiał nieustannie dbać o częste ulepszanie możliwości drużyny i właściwą rotację klas w niej obecnych. System rozwoju świetnie uzupełnia losowo generowany ekwipunek podzielony na 5 kategorii i kilka poziomów mocy - z innowacyjnymi mechanizmami craftingu i zaczarowywania przedmiotów.

Taktyczne walki w Tower of Time oferują wiele możliwości, ale też wymagają dokładnego planowania i korygowania swoich poczynań względem sytuacji. Odbywają się w czasie rzeczywistym, jednak gracza wspiera dynamiczna opcja spowolniania czasu, idealna do zmiany pozycji drużyny lub rozkazów, a także tworzenia kombinacji umiejętności przez kilka postaci. Walka ma być daleka od repetytywności - obok mnogości urozmaicających ją smaczków, od wzmocnień, osłabieni i statusów postaci do możliwości przywoływania magicznych sprzymierzeńców, często zmienia się także sama jej mechanika, jak na przykład przy starciach z hordami przeciwników czy bossami, z których każdy posiada swój unikalny typ starcia.

Tower of Time to przykład gry, która nawiązuje swoim charakterem i konstrukcją ducha gier RPG z dawnych lat, takich jak Wizardry, Might and Magic czy Baldur’s Gate, lecz obudowuje te klasyczne inspiracje w nowoczesny system walki w czasie rzeczywistym i zupełnie nowe podejście do kwestii rozwoju drużyny. Event Horizon dołożyło także starań, by ich propozycja wyróżniała się spośród masowo produkowanych niezależnych RPG poziomem wykonania. Atrakcyjna grafika i pełne efektów specjalnych walki wzbogacone zostały ręcznie wykonanymi lokalizacjami, z których każda kreuje indywidualny klimat i buduje atmosferę opowiadanej historii.

Studio zdecydowało się udostępnić na Steamie wersję Early Access od 13 lipca 2017 roku, by pokazać graczom zastosowane w Tower of Time rozwiązania i usłyszeć ich opinie na temat gry, co wspomoże wprowadzenie dodatkowych rozwiązań w pełnej wersji. Za cenę 14.99 euro gracze otrzymują 15 godzin rozgrywki z pełnym przeglądem wspomnianych mechanik gry do zapoznania się na 4 zróżnicowanych poziomach wieży. Pełna wersja zapowiadania jest na jesień bieżącego roku.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy