The Coalition przesiada się na Unreal Engine 5. Nadchodzi nowa generacja Gearsów

​Studio odpowiedzialne za serię Gears of War od jej czwartej odsłony poinformowało, że przesiada się na nowy silnik, żeby dostarczyć gamingowe doświadczenia następnej generacji.

Chociaż w Gears 5 wciąż jest dużo życia i dla gry przewidziano jeszcze dwie kwartalne aktualizacje, tj. Operations 7 i 8, co oznacza kolejne postaci, mapy i wydarzenia, to już niebawem należy spodziewać się ograniczenia zaangażowania The Coalition w rozwój tej gry. Do końca roku studio będzie jeszcze dodawać dedykowane playlisty i aktualizować ofertę sklepu, ale później przyjdzie czas na nowe. Deweloper przenosi swoje zasoby do innych projektów i powoli przechodzi na nowy silnik, czyli Unreal Engine 5.

Oznacza to podobno nową generację dewelopingu, ale jednocześnie... brak znaczących zapowiedzi od The Coalition przez jakiś czas. Zespoły pracować mają wprawdzie nad wieloma ciekawymi projektami, które poznamy w nadchodzących latach, ale przejście na nowy silnik jest procesem trudnym, angażującym i wymagającym dużo czasu, dlatego w specjalnym wpisie na blogu czytamy, że “nie należy spodziewać się żadnych nowych projektów i tytułów w najbliższym czasie".

Reklama

Należy się jednak spodziewać, że już niebawem drogą obraną przez The Coalition podążą również inne studia, chociaż Kanadyjczycy to pierwszy deweloper AAA, który się na to zdecydował. Nie powinno to być jednak większym zaskoczeniem, bo seria Gears of War od dawna jest uznawana za pokaz możliwości Unreal Engine, a konkretniej od pierwszej części i silnika Unreal Engine 3. Przypominamy jednak, że The Coalition nie jest autorem serii i zajmuje się nią dopiero od 2014 roku (Gears of War: Ultimate Edition, Gears of War 4, Gears 5 i Gears Tactics), kiedy to Microsoft wykupił tę markę od Epic Games.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy