Jak duża jest opisywana wojna? Dość powiedzieć, że w czasie jej trwania ustanowiono nie jeden, lecz dwa rekordy Guinnessa w kategorii największych bitew w grach wideo. Wszystko zaczęło się, gdy TEST Alliance razem z sojusznikami postanowili wyeliminować Goonswarm Federation z serwerów.
Goonswarm jest teraz w odwrocie, razem z sojusznikami z The Imperium oddając sporo kontrolowanych sektorów. Bitwy w EVE Online trwają niekiedy długie godziny, podczas gdy serwery celowo spowalniają czas, żeby poradzić sobie z dokładnym obliczeniem wszystkiego, co się dzieje.
W takich bitwach tracone są statki kosztujące - w przeliczeniu - dziesiątki tysięcy dolarów, więc warto chyba faktycznie zrobić sobie przerwę na święta, podczas gdy lepiej skupić się na rodzinie, serniku i prezentach niż na kosmicznej walce. No, chyba że w serniku znajdują się rodzynki.
Właśnie dlatego liderzy TEST Alliance i Goonswarm zaczęli instruować swoich podwładnych, by na dni 24 i 25 grudnia przerwać wszelkie działania zaczepne. Wcześniej, 22 i 23 grudnia, nie można wysyłać żadnych rozkazów ataku, by później - w święta - gracze nie czuli, że są zmuszani, by się logować.
Hazard w EVE Online zaskoczył graczy
EVE Online było dotychczas bardzo przeciwne jakimkolwiek formom hazardu na bazie wirtualnej waluty z gry, w 2016 roku banując wszystkie formy wydawania pieniędzy na zewnętrznych stronach, banując graczy organizujących taki proceder oraz konfiskując ich całe wirtualne majątki. Jakie więc było zaskoczenie użytkowników kosmicznego symulatora, gdy twórcy wprowadzili do gry własne, rozbudowany system pod nazwą HyperNet Relay, pozwalający bez wychodzenia z gry kupować specjalne kupony, które biorą następnie udział w losowaniu przeróżnych nagród.
Jeśli więc trochę się przyłożymy, możemy kupić PLEX za prawdziwe pieniądze, za ten PLEX kupić następnie ISK, a ISK wydać na kupony. To już hazard z wykorzystaniem prawdziwych pieniędzy i gracze od razu zareagowali prośbami, by móc wyłączyć sklepik. Twórcy przygotowali taką opcję.materiały prasowe
Tu kolejny zgrzyt: aby wystawiać się na HyperNet Relay, musimy posiadać odpowiednie zasoby HyperCore, nowego przedmiotu, w liczbie proporcjonalnej do liczby kuponów. HyperCore nabywamy natomiast za pomocą waluty PLEX, czyli tej droższej, powiązanej z prawdziwymi pieniędzmi...materiały prasowe
Otóż osoba dysponując statkiem wartym sto miliardów ISK (to jakiś tysiąc dolarów) może poświęcić całe miesiące na znalezienie kupca. Teraz alternatywą jest wystawienie statku w HyperNet Relay i sprzedanie 512 kuponów. Kupony te będą znacznie tańsze, lecz sprzedający nadal zarobi całą kwotę.materiały prasowe
Oferta trwa trzy dni i losuje zwycięzcę tylko, jeśli sprzedane są wszystkie kupony. W przeciwnym przypadku sprzedający traci HyperCore, lecz odzyskuje przedmiot, a kupujący odzyskują koszt kuponów. Wygląda więc na to, że twórcy chcą zarobić bardziej na sprzedawcach.materiały prasowe
Weźmy przykład statku Raven State Issue, jednego z najrzadszych modeli w grze. Stworzono jedynie cztery egzemplarze, w 2006 roku. Sprzęt jest tak rzadki, że nikt nie jest nawet w stanie określić, ile powinien kosztować. Jeden pojawił się w HyperNet Relay, z 512 kuponami po 8 miliardów ISK każdy.materiały prasowe
Jak wyjaśniają deweloperzy, jednym z celów stojących za HyperNet Relay jest rozruszanie nieco rynku najrzadszych przedmiotów, takich jak szalenie rzadkie statki, skórki na nie, unikatowe schematy i tak dalej, warte niekiedy setki miliardów ISK. W jaki sposób?materiały prasowe
Łącznie dawało to 4 biliony ISK, a więc równowartość 37-51 tysięcy dolarów. Kupony zaczęły szybko znikać, ale tempo ich sprzedaży równie błyskawicznie zamarło. Oferta zakończyła się z 317 kuponami w ofercie, więc nie wyłoniono zwycięzcy. Sprzedawca stracił 591671 HyperCore. Sukces? materiały prasowe
Gdy wszystkie dostępne kupony zostaną wykupione, odbywa się losowanie, wskazujące jednego zwycięzcę. Wydajemy wyłącznie wirtualną walutę i mamy szansę na zdobycie cennego przedmiotu, statku, skórki i tak dalej często za ułamek jego rzeczywistej wartości. O ile się poszczęści.materiały prasowe
To definicja hazardu, lecz plus jest taki, że wydajemy walutę, która nie ma większej wartości w prawdziwym świecie i używana jest tylko w grze. To jednak nie do końca tak proste, bo za ISK (walutę) można też kupić PLEX (cenniejsza waluta), wymienialną choćby na subskrypcję do gry.materiały prasowe
Całość zapowiedziano w listopadzie, z jednoczesną publikacją na serwerach testowych. Całość działa bardzo podobnie do tego, co wcześniej tak chętnie banowano. Oglądamy dostępne przedmioty i jeśli jesteśmy którymś zainteresowany, kupujemy kupon (lub kilka - limitu nie ma).materiały prasowe
Inne ugrupowania biorące udział w konflikcie - są ich dziesiątki, ponieważ wojna ogarnęła niemal całe EVE Online - postawiły na podobne podejście. Struktura produkcji umożliwia takie planowanie, ponieważ przemieszczanie flotylli zajmuje sporo czasu, a rozkazy wydawane są z wyprzedzeniem.
Przejęcie kontroli na sektorem wymaga zniszczenia stacji, a wydanie rozkazu jej ataku aktywuje odliczanie, trwające od 24 do 48 godzin. To daje stronie broniącej czas na zaplanowanie defensywy, zwołanie sojuszników i przybycie na miejsce bitwy, która - sama w sobie - może potrwać kilka dni.
-----------------------------------------------
Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!
ZAGŁOSUJ i wygraj ponad 20 000 złotych - kliknij.
Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!